معماری سازمانی دولت احتیاج به بازآفرینی دارد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در همایش ملی پیشرفت های معماری سازمانی که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید با انتقاد از معماری ناکارآمد سازمانی گفت: معماری سازمانی دولت احتیاج به طراحی و بازآفرینی دارد و این فرصت با ورود حوزه دولت الکترونیک و رشد فناوری اطلاعات میسر می گردد.

معماری سازمانی دولت احتیاج به بازآفرینی دارد

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات جهت مطمئنی برای بازتعریف معماری سازمانی دولت است، با تأکید بر لزوم تغییر در دانش معماری سازمانی در کشور گفت: ایجاد تغییر در معماری سازمانی دولت از اولویت های این حوزه است و استفاده بهینه از دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات، مناسب ترین راه برای ایجاد تغییر مثبت است.

ناظمی با اشاره به مقایسه کشورهای مختلف در مبحث بزرگی دولت و معماری سازمانی گفت: دو شاخص مهم در جهان برای سنجش میزان بزرگی دولت ها وجود دارد که میزان مخارج دولت نسبت به فراوری ناخالص داخلی (GDP) یکی از این شاخص ها و شاخص دیگر میزان کارمندان بخش عمومی به کل جمعیت کشور است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: کشور ما در این دو شاخص در مقایسه با کشورهای اسکاندیناوی و فرانسه از معماری دولتی کوچک تری برخوردار است اما به دلیل ناکارآمدی معماری سازمانی دولت، این تصور ایجاد می گردد که دولت بزرگ است و احتیاج به کوچک سازی داریم.

معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر استفاده از فناوری اطلاعات در باز تعریف معماری سازمانی گفت: ما احتیاجی به کوچک سازی دولت و واگذاری خدمات و مأمورت های ذاتی نظیر آموزش و بهداشت به بخش های دیگر نداریم. بلکه احتیاجمند عزم جدی برای بازآفرینی و تغییر پارادایم ها در این حوزه هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3980

به "معماری سازمانی دولت احتیاج به بازآفرینی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری سازمانی دولت احتیاج به بازآفرینی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید