مگر شرایط دولت تغییر کرده که وضع بیمه هنرمندان عوض شود؟

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یکی از دغدغه های جدی هنرمندان صنایع دستی، بحث بیمه است؛ شهریور 1393، یعنی 16 ماه پیش بیمه هنرمندان قطع شد. از آن زمان تا به امروز هنرمندان و صنعتگرانی که به معاونت صنایع دستی مراجعه کرده اند تا از حداقل حقوق خود که همان بیمه است، بهره مند شوند، پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده اند و همه چیز به آینده موکول شده است.

مگر شرایط دولت تغییر کرده که وضع بیمه هنرمندان عوض شود؟

همان زمان یعنی شهریورماه سال گذشته، بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی در پاسخ به خبرنگاران گفت: ما به سخنگوی دولت نامه داده ایم و از مسئولان مرتبط از جمله وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی طی نامه ای خواسته ایم به این مساله رسیدگی کنند.

معاون صنایع دستی کشور با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی در بخش صنایع دستی، نیازمند بودجه و تامین اعتبارات بیشتر است، می گوید: ما نامه نگاری های لازم را انجام داده ایم. هنرمندان و انجمن های صنفی هم از قطع بیمه افراد جدید اعلام نگرانی کرده اند؛ رئیس جمهور نیز خواستار فعال کردن بخش صنایع دستی و اشتغال زایی در این زمینه است اما توجه به این موارد، نیازمند اعتبارات بیشتر است.

خبرنگاران، بار دیگر یعنی مرداد 94 به سراغ نامورمطلق رفت و او ضمن اشاره به امضا توافق نامه ای میان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: براساس این توافقنامه مقرر شد تا در سال جاری، وزارت ارشاد، مستمری هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی را پرداخت کند و حتی معوقه های این چند ماه محاسبه و پرداخت شود.

معاون صنایع دستی کشور در پاسخ به این که آیا پرداخت مستمری هنرمندان صنایع دستی، سال آینده نیز برعهده وزارت ارشاد است یا نه گفت: وزارت ارشاد، صندوقی با عنوان صندوق حمایت از هنرمندان راه اندازی کرده و بهتر است که هنرمندان از هم جدا نشوند و یک نهاد و وزارتخانه، مسئولیت پرداخت مستمری آنان را برعهده بگیرد. به همین خاطر خوب است که از همین حالا با همکاری سازمان برنامه و بودجه، تدبیری برای تامین اعتبار سال آینده در نظر گرفته شود.

شهرویور 93 بیمه هنرمندان قطع شد و اکنون دی ماه 94 هم رو به سرانجام است و هنوز هیچ اتفاق خاصی نیفتاده؛ نامورمطلق، این بار در پاسخ به پیگیری خبرنگاران در ارتباط با بیمه هنرمندان می گوید: متاسفانه هیچ خبر تازه ای نیست. مگر وضع دولت تغییری کرده و چیزی به خزانه دولتی اضافه شده که شرایط بیمه تغییری کند؟

وی ادامه می دهد: البته تلاش ما پالایش وضع موجود است تا هنرمندان واقعی شناسایی و بیمه شوند.

معاون صنایع دستی کشور، در حالی از پالایش وضع موجود و پرداخت مستمری هنرمندان می دهد که هنرمندان بنام صنایع دستی از بیمه و مستمری بی بهره اند و گواه این مدعا، گزارش هایی است که خبرنگاران، در آستانه سال نو میلادی و در دیدار با سه تن از هنرمندان ارمنی پیشکسوت که دارای نشان ملی مرغوبیت و حتی درجه یک هنری هستند منتشر کرد.

نامور مطلق در پاسخ به این که آیا امیدی به رفع مشکل بیمه هنرمندان وجود دارد یا نه می گوید: ما در شرایط فعلی و با توجه به قطع روابط سیاسی با عربستان، یک سری بازارهای خود را از دست داده ایم و نگرانی من این است که حال صنایع دستی، وخیم تر از این هم بشود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5827

به "مگر شرایط دولت تغییر کرده که وضع بیمه هنرمندان عوض شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مگر شرایط دولت تغییر کرده که وضع بیمه هنرمندان عوض شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید