نحوه فعالیت واحدهای تولیدی باید در راستای حفظ محیط زیست باشد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فرمانداری تبریز، جلسه آنالیز مسائل و مسائل ناشی از شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاه تبریز با حضور نمایندگان شرکتهای مذکور و اداره محیط زیست به ریاست مهندس راستگو در محل فرمانداری برگزار گردید.

نحوه فعالیت واحدهای تولیدی باید در راستای حفظ محیط زیست باشد

فرماندار تبریز توجه همگان بر موضوع محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در وضعیت کنونی کشور و جنگ اقتصادی و تحریم ها، حمایت از واحدهای تولیدکننده و اشتغالزا جزو اولویت تمامی نهادهاست ولی بایستی نحوه فعالیت این واحدها در راستای حفاظت از محیط زیست و سلامت مردم انجام شود.

وی مطرح نمود: پتروشیمی و پالایشگاه به عنوان قطب سرمایه ای و اشتغال استان محسوب می شوند اما نباید فعالیت این شرکت ها باعث مخاطرات زیست محیطی و سلب آسایش اهالی منطقه شود.

وی بیان داشت: بهره جویی از مشاوران زیست محیطی در پتروشیمی و پالایشگاه، اقدام به موقع و اولویت قرار دادن پروژه هایی که در راستای کاهش آلایندگی واحدهای مختلف می باشد، باید به صورت جدی در دستور کار این شرکت ها قرار گیرد.

مهندس راستگو خاطرنشان شد: در قضیه سلامت مردم به هیچ عنوان مصامعه نمی شود.

وی بر شفافیت اقدامات پتروشیمی و پالایشگاه در کاهش آلایندگی این شرکت ها تاکید نمود و اضافه نمود: اداره محیط زیست گزارش کامل و جامعی از اقدامات این دو شرکت به خصوص پروژه RTO پتروشیمی تهیه و نتایج حاصل از راه اندازی آن را مورد ارزیابی دقیق و فنی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 92

به "نحوه فعالیت واحدهای تولیدی باید در راستای حفظ محیط زیست باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه فعالیت واحدهای تولیدی باید در راستای حفظ محیط زیست باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید