نمایندگی برای انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری سخت است

به گزارش دَبی بلاگ، کننده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر از 100 مراجعه کننده به دفتر من، 99 نفر برای ایجاد اشتغال تحصیل کرده های افراد دانشگاهی است، که با این وجود کنندگی برای انتخابات مجلس در استان امری سخت و ممتنع بوده، بنابراین لازم است رسانه ها به تغییر این فرهنگ در استان کمک کنند.

نمایندگی برای انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری سخت است

به گزارش خبرنگاران، اردشیر نوریان 6 آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به اینکه در دوره مجلس دهم مسائل استانی به نوعی تحت تاثیر چندین مسئله بود که هنوز هم ادامه دارد، شرح داد: اولین موضوع مسئله آب استان است که تا قبل از برگزاری انتخابات سوال افکار عمومی چگونگی دفاع از احقاق حقوق آبی استان بود که بیان می کردم مسئله آب، کم آبی و خشکسالی یک مسئله ملی و معضلی بوده که کشور با آن درگیر است.

کننده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس گفت: امروز چهارمحال و بختکمک در معضل بیکاری و هزینه خانوار در صدر قرار گرفته است و از لحاظ درآمد در قعر است، به طوری که اکنون طرح های کشاورزی بسکمک در استان وجود دارد که امکان تخصیص آب برای آن ها نیست و تعطیل هستند.

نوریان در خصوص تخریب آبگیر بن- بروجن، افزود: عده ای بیان می کنند اگر تجمع 28 مردادماه لغو نمی شد حضور مردم و تجمعات، موجب جلوگیری از تخریب محل آبگیر می شد، ولی اعتقاد من عکس این مطلب است و نجابت مردم و احترام به قانون موجب شد تا سوء استفاده و موج سواری افراد ضد انقلاب صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با جلساتی که در وزارت کشور برگزار شد، وزیر کشور گفت که باید طرح بن- بروجن اجرایی شود.

کننده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی در چهارمحال و بختکمک بیان می کردند که باید محل آبگیر تغییر کند تا در حیطه اختیارات استان اصفهان نباشد و این به معنای از بین بردن اقتدار قانون، عقب نشینی در برابر هنجارشکنی قانون است، اگر در محل آبگیر طرح، تغییر رخ دهد، حدودا 150 میلیارد تومان دیگر به پروژه تحمیل شود و با این تصمیم قطعا دو سال دیگر به انتهای طرح اضافه کرده می شد.

وی افزود: پیش از سفر وزیر نیرو به استان وزیر کشور سفری به استان داشت، در جلساتی که برگزار شد به وضوح گفتند که موضوع آب در چهارمحال و بختکمک به مسئله سیاسی، امنیتی تبدیل شده است که در پاسخ بیان شد که تعدیل این فضا منوط به اجرای عدالت است.

نوریان در ادامه در خصوص برگزاری کنسرت ها در استان، شرح داد: این خواسته و مطالبه جامعه امروز است همه به نوعی به موسیقی علاقه مند هستند که لازم است این فضا در استان زنده و شاداب بماند و اعتقاد بر این است که باید نشاط اجتماعی برقرار شود.

وی تاکید کرد: از جوانان تقاضا می شود شئونات اسلامی و اخلاق دینی را در این برنامه ها رعایت و به منظور رونق فضای اجتماعی، نباید مسئولان استانی سخت گیرانه با این موضوع برخورد کنند.

نوریان در خصوص جذب اسناد خزانه، گفت: با اصل موضوع اعتبارات اسنادی در مجلس مخالف هستم، زیرا با این کار کشور را پیش خور کرده و دولت سه سال آینده را، از اکنون مقروض می کنیم و مسائل آن برای دولت آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن مهر از دولت گذشته آغاز شد، شرح داد: دولت یازدهم وارث مسائل مسکن مهر آن دولت است، به طوری که مسکن مهر در شهرکرد به دلیل کنار گذاشتن ملاحظات فنی ساخته شد، اکنون در اثر بارش زیاد چشمه های آب از زیر برخی از منازل بالا می زند و مسائلی را برای ساکنان ایجاد می کند.

این کننده مجلس در خصوص بهبود وضعیت معیشت مردم، گفت: دولت برای واردات کالاهای اساسی، سلامت، غذا و دارو 14 میلیارد دلار ارز با نرخ 4200 تومانی اختصاص داد که از این میزان 10 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و 4 میلیارد دلار برای درمان و سلامت بود و متاسفانه در اجرا با مسائلی روبرو شد، به طوری که عده ای به اسم کالاهای اساسی ارز را دریافت کردند ولی خرید و تزریقی به بازار رخ نداد که خوشبختانه قوه قضائیه به جد این موضوع را دنبال می کند.

نوریان در خصوص برج های دوقلو در مرکز استان، شرح داد: هدف از ایجاد برج های دو قلو در شهرکرد آن بود که مرکز استان قطب رشد و تحرک باشد که تنها دو طبقه از این برج به بخش تجاری اختصاص می یافت و اگر اجرایی شده بود مکمل خدمات بهداشتی، درمانی، پزشکی و تجاری بود که به شهر خدمات لازم را ارائه می داد.

وی گفت: کلیات طرح این پروژه در کمیسیون ماده 5 مطرح و صورت جلسه آن توسط اعضا امضا شد تا در این محل پروژه اجرایی شود، حتی در شورای ترافیک استان مطرح شد که بودجه برآورد اجرای طرح، 101 میلیارد تومان بود.

نوریان گفت: تنها 500 میلیون تومان در استان برای سرمایه گذاری این کار جمع آوری شد و 39.5 میلیارد تومان از خارج استان تامین شد.

وی گفت: در زمان تصدی گری در شهرداری تهران، 5 تیم سرمایه گذاری برای این طرح به مرکز استان آمدند ولی بعد از شرکت در جلساتی که با حضور اعضای شورای شهر برگزار می شد، سوالاتی مطرح می شد که سرمایه گذار حاضر به سرمایه گذاری برای آن نبود.

نوریان تاکید کرد: 10 سال گذشته که در سمت شهردار شهرکرد خدمت می کردم، تصمیم بر آن شد که جمع آوری زباله به دلیل رعایت بهداشت عمومی از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل شود که خوشبختانه بعد از فراخوان، شرکت یاران جنوب کوشک در مناقصه برنده شد و این کار صورت گرفت، به طوری که بیشترین توجه به رفتگران و پاکبانان در سال های 88 تا 90 بود.

وی گفت: کوچکترین دخالتی در کارهای شهردار را ندارم و اگر نقصی وجود دارد باید اعضای شورا و شهردار جوابگو باشند که اگر می توانند باید پیمانکار را تغییر دهند، گرچه امکان ندارد شرکتی توانمندتر و مکانیزم تر با پیشنهاد مناسب تر این کار را برعهده گیرد.

نوریان گفت: یکی از مزیت های دوران 3.5 ساله کنندگی رعایت حرکت در راستا اصلاح طلبی بود و یکی از نقاط ضعف این بود که نتوانستیم اجماع در بحث اصلاح طلبی و اصول گرایی در استان را ایجاد کنیم زیرا عزم یک نفره نمی تواند جوابگو باشد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر از 100 مراجعه کننده به دفتر من، 99 نفر برای ایجاد اشتغال تحصیل کرده های افراد دانشگاهی است، که با این وجود کنندگی برای انتخابات مجلس در استان امری سخت و ممتنع بوده، بنابراین لازم است رسانه ها به تغییر این فرهنگ در استان کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3665

به "نمایندگی برای انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگی برای انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید