همه چیز در خصوص صنعت قهوه اکوادور

به گزارش دَبی بلاگ، قهوه اکوادور | Ecuadors Coffee

اکوادوری ها از آنجایی که اعتقاد دارند که قهوه نباید در ارتفاع پرورش داده گردد، آن را نه در کوه های آندس، بلکه در زمین هایی در امتداد ساحل در حوضه کم ارتفاع رودخانه آمازون و حتی در جزیره گالاپاگوس رشد می دهند. در سراسر دنیا اگر کمی با دقت به محلی که قهوه از آنجا آمده دقت کنید، بعید نیست که آن ها همان قهوه اکوادور معروف باشند که از شهرهایی چون لوخا، زاروما و یا اینتگ آمده اند. در ادامه همراه با خبرنگاران باشید تا با هم بیشتر قهوه اکوادوررا بشناسیم.

همه چیز در خصوص صنعت قهوه اکوادور

تاریخچه قهوه اکوادور

قهوه به عنوان یک محصول در سال 1860 معرفی گردید؛ زمانی که مزارع اولیه در نزدیکی استان ساحلی مانابی در منطقه جیپیجاپا ایجاد شد. در آن موقع قهوه یکی از محصولات معروف و محبوبی شد که در اکوادور در حال کشت بود و در بسیاری از خانه ها نیز این گیاه پرورش داده می شد. با اینکه مزارع بزرگ قهوه هنوز هم وجود دارند، اما جالب است بدانید که بسیاری از محصولات قهوه در حال حاضر در مزارع کوچکتر و یا مزارعی که به وسیله خانواده ها اداره می گردد، فراوری می شوند.

آب و هوای مناسب برای قهوه

اکوادور آنچنان در صنعت فراوریات قهوه شناخته شده نیست و همسایه هایش نظیر کلمبیا و پرو همواره این نام را برای خود نموده اند. با این حال موقعیت جغرافیایی اکوادور، چیزی است که این کشور را بسیار مناسب برای فراوری قهوه می نماید. در اینجا، خاک غنی آتشفشانی وجود دارد، دما همواره بین 20 تا 30 درجه است، میانگین باران در طول فصل بارانی 1600 میلیمتر می باشد و ارتفاع متغیری وجود دارد که از دریا آغاز شده تا به 1600 متری می رسد؛ همه این ها باعث پرورش گیاه قهوه به صورت مناسب است.

این بدان معنی است که اکوادور توانایی فراوری محصولات با کیفیت عالی را دارد و این در حالی است که آنها به خوبی کار نموده و به خوبی پرورش داده می شوند و از آفات، بیماری ها یا آب و هوا آسیب نمی بینند.

سازندگان پرشور

در سال های اخیر تعداد کمی از فراورینمایندگان پیروز به انجام کارهای تخصصی شده اند. آنها روش های کشاورزی و سرمایه گذاری در تکنولوژی برای پردازش، خشک کردن و ذخیره دانه های قهوه را مطالعه نموده اند. آنها آغاز به جایگزین کردن بعضی از گونه های خاص دیگر نظیر تیپیکا (Typica) کردند و بعلاوه یاری های عمومی و خصوصی از جمله دولت محلی/ملی و سازمان های را بین المللی پذیرفتند.

همه این ها به قهوه اکوادور یاری کرد که در جهت درستی پیشرفت کند و سازنده ها را مجاب کرد تا به کیفیت محصولشان بیشتر بپردازند، تا جایی که در در میان رقبای اصلی در سطح بین المللی قرار بگیرند. در حقیقت می توان گفت که قهوه اکوادور در حال حاضر بیش از پیش شناخته شده و در میان مردم محبوبیت خاصی پیدا نموده است.

مطمئنا هر سازنده ای یک متخصص باکیفیت محسوب نمی گردد. برای بسیاری از آن ها، سطح سرمایه گذاریشان بیش از منابع مالی و اجتماعی بود. اما همانطور که گفتیم رشد روز افزون این صنعت باعث شناخته شدن و فروش بیشتر قهوه شده است.

مناطقی که قهوه اکوادور در آن ها رشد می نماید

اینتگ | Intag

در حوله شهر اوتاوالا که یک بازار بسیار معروف هم دارد و در مرز منطقه حفاظت شده کوتاکاچی کایاپاس، دره اینتگ قرار گرفته است. این جامعه کشاورز، متخصص فراوری دانه قهوه ارگانیگ عربیکا (Arabica) هستند که در زیر سایه درختان بومی این منطقه رشد می نمایند. اگر به اکوادور سفر کردید و برای بازدید به اینگ آمدید، می توانید از مزارع قهوه بازدید کنید و بعلاوه از گروه های کشاورزی، فراورینمایندگان صابون طبیعی و … نیز تماشا نمایید.

پکتو | Pacto

پکتو تنها چند ساعت از مرکز اکوادور، کیتو، فاصله دارد و معروفیت آن بیشتر به خاطر یک نوع کله قند دست ساز به نام پانلا (panela)، مخروبه های یومبو باستانی و البته فراوریات قهوه است و این منطقه تاثیر زیادی از کلمبیا داشته است. در این منطقه نیز قهوه اکوادور پرورش داده می گردد که از جمله صنایع مهمی است که مردم به آن تکیه دارند.

زاروما | Zaruma

زاروما همه فراوری نمایندگان سنتی را کنار زده و در صدر پرورش دهندگان قهوه اکوادور قرار گرفته است. همه چیز در این منطقه برای یک دانه قهوه با کیفیت فراهم است: آفتاب فراوان، فصل بارانی طولانی، دمای متعادل و بعلاوه یک ارتفاع مناسب که حدود 1000 متر است. زاروما بعلاوه به خاطر معماری دوره جمهوری، منابع طلا، فرهنگ، هنر و بعلاوه سنت هایش معروف است که به وسیله یک کاشف اسپانیایی به نام آلونسو دِ مرکادیو شناخته شد.

لوخا | Loja

از برترین محصولات قهوه اکادور را در اینجا می توانید پیدا کنید؛ حتی خود مردم اکوادور نیز معتقند که برترین قهوه در این منطقه رشد می نماید، مخصوصا در جامعه کوچک ال ایرو که کمی دورتر از پارک ملی یاکوری قرار گرفته است. با اینکه این شهر مرتفع است، اما قهوه های مهشری دارد و ارتفاع آن باعث وجود یک نوع نژاد خاص از دانه قهوه عربیکا شده است.

مانابی | Manabí

این استان ساحلی اولین جایی بود که قهوه اکوادور را رشد داد و با استفاده از روش بریده بریده کردن و سوزاندن مزارع قهوه را ایجاد کرد؛ این روش با بریدن درخت های جنگل و سپس سوزاندن به جای مانده ریشه ها و پوشش گیاهی آغاز می شد. امروزه بسیاری از مزارع پایدار در تلاشند تا درختان را دوباره پرورش دهند و قهوه را در سایه گونه های بومی رشد دهند.

اوریانا | Orellana

منطقه لورته بیش از 4 هزار مزرعه قهوه دارد که دانه قهوه روبوستا (Robusta) را رشد می دهند که یک نوع از قهوه سنتی است که برای ایجاد قهوه فوری و بعلاوه قهوه اسپرسو بکار می رود. این دانه قهوه نسبت به همنوع خود قهوه اکوادور عربیکا، کافئین بیشتری دارد.

گالاپاگوس | The Galapagos

کافه استارباکس یک نوع قهوه اکوادور مخصوصی را می فروشد که در جزیره سن کریستوبال در گالاپاگوس پرورش داده می گردد. قهوه بعلاوه در جزیره پرجمعیت سانتا کروز رشد می نماید. ترکیبی از باد های سرد که با جریانHumboldt و خاک های آتشفشانی غنی وارد می شوند، باعث می گردد قهوه ای شگفت انگیزی که در ارتفاع های بالا گالاپاگنیوس رشد می نماید، در این ارتفاع کم نیز رشد کند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اسفند 1400 بروزرسانی: 11 اسفند 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23190

به "همه چیز در خصوص صنعت قهوه اکوادور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص صنعت قهوه اکوادور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید