وجود 32 میلیون کاربر بازیهای دیجیتال در کشور

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: آخرین داده های آنالیز شده در پیمایش های بنیاد نشان می دهد در یک دهه اخیر از سال 89 تا کنون مجموعه بازیکنان بازی های دیجیتال دوبرابر شده و از 16 به 32 میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی 31 دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان 93 دقیقه در روز است.

وجود 32 میلیون کاربر بازیهای دیجیتال در کشور

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

سیدصادق پژمان، در آیین افتتاحیه مدرسه بازی سازان فردا که از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه در این مجموعه متولی حمایت، نظارت، سیاست گذاری و تنظیم گری در زیست بوم بازی های دیجیتال هستیم، گفت: آنچه اهمیت دارد و باید به آن بپردازیم این است که اسناد بالادستی در این حوزه کم نیستند. یکی از موارد پرتکرار در این اسناد، تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازی های رایانه ای است.

وی اضافه نمود: آخرین داده های آنالیز شده در پیمایش های بنیاد نشان می دهد در یک دهه اخیر از سال 89 تا کنون مجموعه بازیکنان بازی های دیجیتال 2 برابر شده و از 16 به 32 میلیون نفر رسیده است. سرانه مصرف هر ایرانی 31 دقیقه و سرانه مصرف بازیکنان 93 دقیقه در روز است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه بازی های یارانه ای در کشور ما، مسئله مهمی شده است، گفت: از اثرات تربیتی و گردش اقتصادی گرفته تا هزینه مصرفی بازیکنان، بازی سراهای فعال و ... همگی نشان می دهد مسئله بسیار مهم است. مجموعه بنیاد برای پیگیری همین موضوع تاسیس شده است. در این سال ها از تربیت نیروی انسانی متخصص غفلت نموده ایم.

پژمان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی از این بُعد که موتور محرکه و قلب این صنعت نیروی انسانی است، اهمیت دارد، گفت: این مجموعه برای گسترش فضای حیاتی خویش به نیروی انسانی احتیاج دارد.

وی اضافه نمود: وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد و وزارت علوم به عنوان نهادهای متولی در سندی بالادستی ماموریت تربیت نیروی انسانی متخصص را برعهده دارند. این دغدغه در ذهن مسئولین آموزش و پرورش وجود داشته و باعث شده است که این موضوع را به طریقی دنبال نمایند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به تغییر شیوه آموزش در دوره فراگیری کرونا گفت: همراه شدن آموزش ها و بازی ها با همدیگر می تواند یاری نماینده باشد. این موضوع در دنیا مورد توجه است که سرگرمی و آموزش به طور هدفمند همدیگر را پوشش دهند. شیوع کرونا بعضی موضوعات چون آموزش های مجازی را تسریع کرد.

پژمان اضافه نمود: کانال مدرسه بازی سازان فردا در شبکه شاد قرار است شروعی برای آموزش های فراگیر باشد به طور یکه آموزش ها فقط متمرکز در تهران و مراکز استان ها نباشد. چون بنیاد در تهران بود، مابقی استان ها از این ظرفیت محروم بودند. بالغ بر 40 هزار نفر در ابتدای کار عضو کانال شده اند.

وی ادامه داد: به شدت دچار فقر و کاستی در حوزه نیروی انسانی هستیم و این کار می تواند تحولی در این صنعت ایجاد کند. قرار است مبانی را در بخش های مختلف آموزش دهیم و برای دوره پیشرفته طراحی های دیگری صورت گیرد. کوشش ما فراگیر شدن آموزش هاست و امید است یک استعدادیابی تحولی در این عرصه به وجود بیاید.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه محتواهای آموزشی به صورت تعاملی در کانال ارائه می گردد گفت: محتواهای آماده شده از امروز بارگذاری می گردد و دیباچه اقدام بزرگی است و نشان می دهد کار سختی در پیش داریم.

پژمان به ظرفیتهای بسیار خوب بازی های داخلی و بومی و ضرورت بهره برداری از آن ها اشاره نمود و اضافه نمود: دوماموریت آموزش و ارتقای سواد بازی را در مدرسه بازی سازان فردا مدنظر داریم. نگاه خانواده ها و فرزندان به بازی نباید یک نگاه ساده باشد. باید سواد دیجیتالمان را افزایش دهیم و درباره بازی ها تحلیل داشته باشیم. ساده ترین مسئله این است که رده بندی سنی را مورد توجه قرار دهیم و با چیزی که مصرف می کنیم آشنا باشیم.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13484

به "وجود 32 میلیون کاربر بازیهای دیجیتال در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 32 میلیون کاربر بازیهای دیجیتال در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید