پاکستان: تجارت با هند در گرو حل مسئله کشمیر است

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، کابینه پاکستان امروز پنجشنبه تصمیم گرفت تا از سرگیری واردات پنبه و شکر از هند را به احیای حق خودمختاری کشمیر موکول کند که در سال 2019 از سوی دولت دهلی لغو شد.

پاکستان: تجارت با هند در گرو حل مسئله کشمیر است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

این در حالی است که روز چهارشنبه، کمیته هماهنگی مالی پاکستان که اصلی ترین نهاد تصمیم گیری مالی در این کشور است؛ به از سرگیری واردات این اقلام از هند چراغ سبز نشان داده بود تا به این ترتیب، بن بست تجاری که از 2 سال پیش میان دو قدرت هسته ای غرب آسیا به وجود آمده، شکسته گردد.

اما، بعد از تشکیل جلسه کابینه، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان بیان کرد که درباره رد این پیشنهاد از سوی همه اعضا از جمله عمران خان نخست وزیر این کشور، اجماع نظر وجود دارد و مادامیکه هند اقدام یک جانبه خود مبنی بر لغو حالت ویژه کشمیر (خودمختاری) را خنثی نکند؛ وضع به همین ترتیب خواهد بود.

این در حالی است که کمیته هماهنگی مالی بعد از دریافت تائیدیه از عمران خان با از سرگیری واردات پنبه و شکر از کشور همسایه موافقت نموده بود.

هند و پاکستان تا کنون سه بار بر سر حق مالکیت کشمیر با یکدیگر درگیر نزاع شده اند و در حال حاضر، هر یک کنترل بخشی از آن را در اختیار دارد.

قوای نظامی دو کشور بعد از تحولات سال 2019، انتها ماه گذشته میلادی در بیانیه ای مشترک از برقراری آتش بس در امتداد خط جدایی کشمیر پاکستان و کشمیر هند خبر دادند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16281

به "پاکستان: تجارت با هند در گرو حل مسئله کشمیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان: تجارت با هند در گرو حل مسئله کشمیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید