پیشرفت فیزیکی باند اول منطقه 2 آزادراه تهران، شمال به کجا رسیده است؟

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - رییس بنیاد مستضعفان گفت باند اول منطقه 2 آزادراه تهران-شمال پیشرفت فیزیکی 76 درصدی دارد.

پیشرفت فیزیکی باند اول منطقه 2 آزادراه تهران، شمال به کجا رسیده است؟

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح صبح امروز در حاشیه بازدید مشترک با رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رییس جمهوری از منطقه 2 آزادراه تهران-شمال، با اشاره به بازدیدهای دوره ای از این پروژه اضافه کرد: بازدید امروز صبح در امتداد بازدیدهای قبلی است که با حضور وزیر راه و سایر مسئولان دولت انجام شد تا با هماهنگی بیشتر بنیاد مستضعفان و دولت، مسائل و موانع پیشِ روی این پروژه برداشته گردد.

وی با اشاره به زمان بهره برداری از جهت رفت قطعه 2 آزادراه تهران شمال ادامه داد: در حال حاضر 6.5 کیلومتر از جهت رفت در منطقه 2 که شامل تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه است تکمیل شده و کار در 16 کیلومتر دیگر این جهت ادامه دارد.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: در گزارش ارائه شده، اعلام شد که پیشرفت فیزیکی کار در جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال بیش از 76 درصد است و در جلسه امروز، بر روی زمان تکمیل این جهت در اسفند ماه 1401 تاکید شد.

فتاح با بیان اینکه تامین منابع اقتصادی این پروژه باید به صورت 50-50 به وسیله بنیاد مستضعفان و دولت انجام گردد گفت: سهم 50 درصدی بنیاد مستضعفان تا امروز به طور کامل پرداخت شده و دولت نیز تا نیمه سال جاری به تعهداتش عمل کرد ولی با توجه به هزینه های دولت و مسائل آنها در تامین منابع، امروز مذاکراتی درخصوص تزریق منابع اقتصادی از سوی دولت به این پروژه انجام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه همه سیمان و میلگرد مورد احتیاج این پروژه به وسیله بنیاد مستضعفان تامین می گردد گفت: در جلسه امروز تاکید شد که اگر دولت بتواند در اسفند ماه سال جاری منابعی را به این پروژه تزریق کند، بهره برداری از جهت رفت منطقه 2 آزادراه تا خاتمه سال آینده قابل انجام است چراکه در صورت پیشرفت فیزیکی 2 درصد در هر ماه، جهت رفت این منطقه تا اسفند 1401 تکمیل خواهد شد.

به گفته فتاح عملیات اجرایی و احداث پل ها و تونل ها در جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال درحال تکمیل است و بخش عمده کار، تامین تجهیزات و تاسیسات است که احتیاجمند هزینه قابل توجهی است و در صورت تزریق منابع اقتصادی سهم دولت، بهره برداری از این باند طی زمان بندی اجرا شده انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23681

به "پیشرفت فیزیکی باند اول منطقه 2 آزادراه تهران، شمال به کجا رسیده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت فیزیکی باند اول منطقه 2 آزادراه تهران، شمال به کجا رسیده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید