کانادا در زمره نژادپرست ترین کشور های دنیا

به گزارش دَبی بلاگ، بر اساس نتایج یک تحقیقات، کانادا هم مانند آمریکا و انگلیس در زمره نژادپرست ترین کشور های دنیا قرار گرفته است.

کانادا در زمره نژادپرست ترین کشور های دنیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وایس، بر اساس گزارشی که به تازگی در انگلیس منتشر شده حدود 7 هزار منبع نژادپرستی اعم از گروه های موجود در شبکه های اجتماعی و بعلاوه حساب های کاربری مختلف اینترنتی در کانادا وجود دارد که بیانگر نژادگرایی و برترپنداری نژاد سفید در این کشور است.

تحقیقات اجرا شده بر روی این منابع نشان می دهد آن ها در زمان شیوع گسترده ویروس کرونا و اعتراضات به نژادپرستی در سرتاسر دنیا در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوستی که به دست پلیس سفیدپوست آمریکایی کشته شد، فعالیت بیشتری داشته اند.

مدیر این تحقیقات که رئیس موسسه گفتگوی استراتژیک (ISD) نیز است در این باره گفته است: ما بسیار از مقدار مشارکت کانادایی ها در این چنین بخش هایی متعجب شده ایم. این بیانگر آن است که نژادپرستی در کانادا خیلی بیشتر از آمریکا یا انگلیس نهادینه شده و سفیدبرترپنداران بیشتری در آنجا سکنی گزیده اند.

او در ادامه اضافه کرد اعتراضات اخیر به این افراد مجالی داده تا فعالیت خود را نشان دهند و کانادا تمایل دارد عوام فریبی نموده و نشان دهد که نژادپرستی معنایی برایش ندارد.

مدیر یکی از گروه های تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی اونتاریو کانادا نیز گفته است مالی که با شیوع کرونا رو به وخامت رفته است ممکن است به بدتر شدن وضع نژادپرستی در این کشور نیز منجر گردد. او بعلاوه گفت: شیوع کرونا باعث شد تا مردم بیشتری زمان بیشتری را آنلاین سپری نمایند و حالا نژادپرستی را به صورت آنلاین ردیابی می کنیم.

در این تحقیق بیش از 6 هزار حساب کاربری توئیتر، 130 پیج عمومی فیسبوک، 32 کانال یوتیوب، و دیگر شبکه های اجتماعی مورد آنالیز قرار گرفته است. مدیران این پژوهش گفته اند این ابتدایی ترین مرحله از تحقیقاتشان بوده است و آن را ادامه خواهند داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21990

به "کانادا در زمره نژادپرست ترین کشور های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا در زمره نژادپرست ترین کشور های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید