کاهش شدید قیمت مرغ به 9200 تومان

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح خرده فروشی به 9200 تومان تا 9700 تومان کاهش یافته است.

کاهش شدید قیمت مرغ به 9200 تومان

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، مهدی یوسف خانی از کاهش شدید قیمت مرغ اطلاع داد و اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در سطح خرده فروشی و بازار تا 9200 تومان و نرخ اعلامی این محصول توسط اتحادیه به 9700 تومان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در کشتارگاه به 8500 تومان و نرخ پخش آن برای تحویل به خرده فروشی ها به 8700 تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: قیمت اعلامی هر کیلوگرم ران مرغ توسط اتحادیه 9700 تومان و سینه مرغ بی استخوان 18000 تومان است.

  • قیمت هر شانه تخم مرغ به 22 هزار تومان افزایش یافت

وی توضیح داد: نرخ تخم مرغ در بازار افزایش یافته است به طوری که قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در خرده فروشی به 11000 تومان و شانه 2 کیلوگرمی به 22000 تومان افزایش یافته ست.

یوسف خانی درباره دلایل کاهش قیمت مرغ گفت: چند دلیل را می توان برای کاهش قیمت مرغ در نظر گرفت، زیرا فراوری افزایش یافته، مصرف کاهش یافته و از طرفی این محصول صادر نیز نمی گردد.

وی اضافه کرد: تقاضا برای خرید مرغ افت زیادی داشته و میزان عرضه این محصول در بازار بسیار بیشتر از تقاضا است؛ در این شرایط فراوری کنندگان با ضررو زیان زیادی روبرو شده اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: تعطیل شدن رستوران ها و تالارهای پذیرایی تاثیر زیادی در کاهش مصرف مرغ در کشور دارد و در مصرف این محصول در کشور صرفه جوبی شده است.

  • 30 درصد دور ریز مرغ تالار و رستوانها با تعطیلی کرونا از بین رفت

وی توضیح داد: حدود 30 درصد از مرغ هایی که در رستوران ها و تالارهایی پذیرایی استفاده می گردد حیف و میل و دور ریز دارد به طوری که مرغ هایی که سر میز می آید در صورت عدم مصرف دور ریخته می گردد اما در منازل به اندازه احتیاج پخته و در صورت باقی ماندن بعدا دوباره مصرف می گردد.

وی اظهار کرد: میزان تقاضا برای مصرف مرغ در کشور به نصف فراوری رسیده یا به عبارتی میزان فراوری دوبرابر مصرف است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7372

به "کاهش شدید قیمت مرغ به 9200 تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید قیمت مرغ به 9200 تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید