کاهش محدودیت های اجتماعی در برزیل علی رغم اوج گیری کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، علی رغم اوج گیری ویروس کرونا در برزیل، رئیس جمهور این کشور روز دوشنبه بیان کرد، باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه ها به عنوان خدمات اساسی می توانند باز بمانند.

کاهش محدودیت های اجتماعی در برزیل علی رغم اوج گیری کرونا

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، بر اساس آمار رسمی تا به امروز 11519 نفر در برزیل بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و 168331 نفر نیز مبتلا شده اند.

با این وجود، ژائیر بولسونارو معقتد است که ایالت ها و شهرداری ها بیش از اندازه به دنبال اعمال محدودیت های اجتماعی هستند و این مسئله به اقتصاد کشور ضربه می زند.

او روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: بدون اقتصاد در اینجا زندگی وجود ندارد، دکترها وجود ندارند و تامین بیمارستان ها وجود ندارند.

این اظهارات بولسونارو در همان روزی اعلام شد که وزارت بهداشت برزیل از ثبت 5632 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا اطلاع داد و همچنین اظهار داشت، در عرض 24 ساعت گذشته 396 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

ژائیر بولسونارو در ابتدا اعلام نموده بود که داروخانه و خواربار فروشی ها اساسی هستند و باید باز باشند. وی بعدا مراکز بخت آزمایی و کلیساها را به این لیست اضافه نمود. حالا رئیس جمهور برزیل اعلام نموده باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه نیز باید باز شوند.

این در حالی که وزیر بهداشت برزیل روز دوشنبه اظهار داشت درباره تصمیم بولسونارو برای بازگشایی باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه ها با این وزارتخانه مشورتی نشده است.

رویکرد بولسونارو درباره ویروس کرونا با انتقادهای زیادی در داخل و خارج روبرو شده است همچنانکه برزیل به یکی از کانون های اصلی شیوع این ویروس در منطقه آمریکایی لاتین و دنیا تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7023

به "کاهش محدودیت های اجتماعی در برزیل علی رغم اوج گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش محدودیت های اجتماعی در برزیل علی رغم اوج گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید