کنترل فروش میلیاردی بلیط موزه ها با راه اندازی سامانه الکترونیکی فروش

به گزارش دَبی بلاگ، با راه اندازی نخستین فاز الکترونیکی کردن فروش بلیط موزه ها، مقدار بازدید از موزه ها چند میلیون افزایش یافته است.

کنترل فروش میلیاردی بلیط موزه ها با راه اندازی سامانه الکترونیکی فروش

سامانه فروش الکترونیکی بلیط در موزه ها مدتی است که راه اندازی شده، این اقدام یکی از برترین راهکارهای جلوگیری از هر سوء استفاده، بروز مشکل و البته اعلام آمار بازدید صحیح است.

بعلاوه با چنین اقدامی فروش بلیط ها کنترل شده است، براساس اخبار منتشر شده در نوروز 97 با الکترونیکی کردن فروش بلیط موزه ها شاهد افزایش چند میلیونی در مقدار بازدید از موزه ها بودیم.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه های کشور دراین خصوص اعلام نموده است:

در طول ایام نوروز 97 بیش از هفت میلیون و 825 هزار نفر از موزه های کشور و محوطه هایی که برای بازدید از آن ها بلیط فروخته می گردد، تماشا کردند.

به گفته او، این آمار در مقایسه با آمار بازدیدکنندگان از موزه ها در سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است. مقام اول را نیز در کشور از نظر تعداد بازدیدکنندگان استان فارس داشته است. تهران با احتساب مقدار بازدید از کاخ موزه ها و موزه ملی ایران در کنار استان اصفهان، بیشترین بازدیدکنندگان از موزه ها را داشته اند.

افزایش تعداد بازدیدکنندگان موزه ها می تواند علت دیگری هم داشته باشد و آن هم الکترونیکی کردن فروش بلیط و به نوعی ساماندهی فروش بلیط بازدید از موزه ها است چنانکه دخل و تصرف در فروش یا عدم فروش، خرید یا عدم خرید بلیط به کمترین مقدار خود رسیده است.

کارگر با اشاره به آنکه در گذشته، کنترل تعداد بازدیدکنندگان خیلی دقیق نبود ادامه داد:

نمی توان گفت آمار به یکباره افزایش یافته بلکه نظارت بر تعداد بازدیدکنندگان منظم شده است. در واقع فروش بلیط کنترل شده است. به طور مثال گاهی اتفاق می افتاد که یک شخص با نشان دادن کارت بازنشستگی، 10 نفر دیگر را با خود برای تماشا موزه همراه می کرد، اما اکنون نه تنها کنترل بر بازدیدکنندگان بیشتر می گردد، بلکه کنترل بر مجموعه های موزه ها و فروش بلیط آن ها نیز بیشتر می گردد.

از آنجا که قیمت بلیط موزه ها از دو هزار و 500 تا پنج هزار تومان (برای بازدیدکنندگان ایرانی) است، فراموش نکنیم که اگر بازدید فقط یک میلیون نفر از موزه ای که بلیط آن دو هزار و 500 تومان باشد، با گردش اقتصادی بیش از دو میلیارد تومان همراه خواهد بود. این گردش اقتصادی حاصل از فروش بلیط موزه ها با افزایش نرخ بلیت افزایش قابل توجهی خواهد داشت. البته با توجه به تعداد بازدیدکنندگان مراکزی مانند کاخ نیاوران، کاخ گلستان، موزه ملی، کاخ سعدآباد و... این احتمال وجود دارد که مبالغ هنگفتی از فروش بلیط این موزه ها قبل از الکترونیکی شدن، نادیده گرفته شده باشد.

بنا به گفته مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی، فروش بلیط ها در ماه های آینده 30 تا 40 درصد افزایش خواهد یافت. بعلاوه مجهز شدن به سیستم فروش بلیط الکترونیک برای 80 مکانی که بیشترین بازدیدکننده را دارند از اقدامات بعدی خواهد بود.

عکس کاور از مریم کامیاب

منبع: کجارو / ایلنا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23453

به "کنترل فروش میلیاردی بلیط موزه ها با راه اندازی سامانه الکترونیکی فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل فروش میلیاردی بلیط موزه ها با راه اندازی سامانه الکترونیکی فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید