5 مودم برتر مناسب VPN در بازار ایران

به گزارش دَبی بلاگ، در دنیا مرسوم است که از روترهای بی سیم برای کلاینت VPN یا ست کردن یک VPN روی وای فای استفاده می شود. به همین دلیل، با یک جست وجوی ساده می توانید فهرستی از بهترین روترهای VPN دنیا پیدا کنید. ده ها وب سایت و منبع به بررسی، مقایسه و آموزش راه اندازی وی پی ان روی یک روتر بی سیم پرداختند.

5 مودم برتر مناسب VPN در بازار ایران

از جمله مهم ترین روترهای بی سیم مناسب VPN می تواند به لینک سیس WRT3200 ACM، تی پی لینک Archer A7/D7، سینولوژی RT2600AC و روترهای گیمینگ ایسوس اشاره کرد.

اما در ایران که کاربران عادت به خرید روتر بی سیم پرقدرت و رده بالا ندارند و بیشتر به خرید یک مودم روتر کفایت می کنند؛ یافتن بهترین مودم های VPN مقداری مشکل است.

بسیاری از مودم ها دارای بخش VPN هستند ولی فقط اجازه می دهند یک وی پی ان را روی مودم برای پروتکل های IPSec یا PPTP و گاهی Openvpn تنظیم کنید و دیگر نمی توانید مودم را به یک کلاینت وی پی ان تبدیل کنید. یعنی نصب وی پی ان روی مودم امکان پذیر نیست؛ قابلیتی که بیشتر کاربران به دنبال آن هستند.

با گشت وگذار زیاد در پنل های کاربری مودم های مختلف می توان به مودم های ADSL/VDSL زیر به همراه یک مودم 4G LTE اشاره کرد که قابلیت نصب وی پی ان را در پنل کاربری دارند.

از قلم نیاندازید مودم می تواند کلاینت وی پی ان شود که اولا قدرت پردازشی بالایی داشته باشد و دوما سرعت اینترنت بالایی را برقرار کند. مودم های ضعیف از نظر منابع سخت افزاری یا کند از نظر اینترنت در عمل جز آزار کاربر، فایده دیگری ندارند.

Asus DSL-AC88U VDSL/ADSL Modem Router

قیمت: حدود 9.5 تا 10 میلیون تومان

قوی ترین مودم روتر ایسوس هم در بازارهای دنیای و هم در بازار ایران است. یک مودم روتر کامل با پنل کاربری بسیار مجهز و ابزارهای زیادی برای مدیریت اینترنت و دستگاه های متصل به شبکه!

همان طور که در تصویر زیر و مربوط به مشخصات VPN این مودم مشاهده می کنید؛ از انواع کلاینت های VPN پشتیبانی می کند و تقریبا می توان گفت کامل ترین مودم ADSL/VDSL برای نصب و راه اندازی وی پی ان است:

ایسوس DSL-AC88U یک مودم در رده AC3100 با دو باند رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز است. در باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز شاهد سرعت حداکثر اسمی 1000 مگابیت و در باند 5 گیگاهرتز سرعت اسمی حداکثری 2167 مگابیت هستیم.

روی اینترنت VDSL2 سرعت دانلود 200 مگابیت و سرعت آپلود 150 مگابیت را به ثبت خواهد رساند و در اینترنت +ADSL2 سرعت دانلود 24 مگابیت و سرعت آپلود 3.3 مگابیت را داریم. چهار آنتن خارجی دارد که جداشدنی نیستند.

درگاه های ارتباطی این مودم هم کامل هستند: یک درگاه RJ11، چهار درگاه RJ45 هزار مگابیتی LAN، یک درگاه RJ45 هزار مگابیتی برای WAN به همراه دو درگاه USB 2.0 و USB 3.0 است.

این مودم برای گیمرها، کاربران حرفه ای، به ویژه افراد سازمانی و کسب وکارها بسیار گزینه مناسبی است.

لینک خرید مودم ایسوس DSL-AC88U از سایت دیجی کالا

Asus DSL-AC68U VDSL/ADSL Modem Router

قیمت: حدود 5.3 تا 6 میلیون تومان

یکی دیگر از مودم روترهای پرقدرت، پرفروش و محبوب در بازار شبکه ایران و دنیا است. بسیاری از قابلیت ها و امکانات مودم پرچم دار DSL-AC88U ایسوس را دارد با این تفاوت که در وای فای سرعت پایین تری داشته و از رده AC1900 است.

در باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز سرعتی 600 مگابیتی و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 1300 مگابیتی ارائه می دهد. سه آنتن خارجی دارد و از درگاه های شبکه LAN و WAN کامل هزار مگابیتی به همراه درگاه های USB سود می برد.

مودم ایسوس 68U یکی از محبوب ترین مودم های ADSL/VDSL در بازار ایران است و سال ها است که گیمرها، کاربران مالتی مدیاکار، استودیوهای ویدئویی و بازی سازی، شرکت های بزرگ سازمانی و کاربران حرفه ای خانگی از آن استفاده می کنند.

از نظر مشخصات کلاینت VPN کاملا مشابه مودم DSL-AC88U است و باز می توانید به راحتی روی آن یک وی پی ان را نصب و تنظیم کنید.

نکته مهم: به طور کلی، پنل کاربری مودم های ADSL/VDSL رده بالای ایسوس از جمله DSL-AC55U و DSL-AC51U دارای قابلیت های کلاینت VPN هستند ولی چون در این مقاله داریم برترین مودم روترها را بررسی می کنیم؛ به طور جداگانه ازشان نامی برده نشده است. کاربرانی که نمی خواهند مودم های DSL-AC88U یا DSL-AC68U را خریداری کنند؛ می توانند سراغ این مودم ها بروند.

چرا ایسوس DSL-AC68U بهترین و دوست داشتنی ترین مودم روتر ADSL/VDSL ایران است؟

لینک خرید مودم ایسوس DSL-AC68U از سایت دیجی کالا

Netgear Nighthawk X4S VDSL/ADSL Modem Router D7800

قیمت: 600 دلار

این مودم در بازار ایران یافت نمی شود یا بسیار کم موجود است. بیشتر شاهد عرضه روتر Nighthawk X4S هستیم که البته مشخصات کلاینت وی پی ان را دارد ولی در کنار خودش نیاز به یک مودم ADSL/VDSL دارد.

مودم نت گیر Nighthawk X4S در رده AC2600 است. روی باند 2.4 گیگاهرتز سرعتی 800 مگابیتی و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 1733 مگابیت به دست می دهد.

5 درگاه شبکه LAN هزار مگابیتی دارد که می توان یک درگاه را برای WAN استفاده کرد. دو درگاه USB 3.0 به همراه چهار آنتن پرقدرت خارجی و MIMO 4×4 برخوردار است. از یک پردازنده دو هسته ای با سرعت 1.44 گیگاهرتز در کنار مقدار کافی حافظه رم برای پردازش ها سود می برد.

در دنیا به یکی از بهترین مودم روترهای ADSL/VDSL برای کلاینت وی پی ان معروف است و در بسیاری از فهرست های پیشنهاد خرید به کاربران سایت ها دیده می شود. البته، مانند همه محصولات شرکت نت گیر، بسیار گران قیمت است و تقریبا برای کاربران ایرانی اصلا خریدش صرفه ندارد.

TP-LINK Archer VR600 VDSL/ADSL Modem Router

قیمت: حدود 3 تا 3.5 میلیون تومان

شرکت تی پی لینک سه مودم رده بالای ADSL/VDSL به نام های VR400 و VR600 و VR900 دارد که تقریبا بسیاری از کاربران با آن ها آشنا هستند. ما مودم تی پی لینک Archer VR400 را به طور تخصصی و کامل در سایت شبکه چی بررسی کردیم.

مدل VR400 فقط اجازه تنظیم کردن یک وی پی ان را روی مودم و اینترنت می دهد و کلاینت VPN نمی شود ولی مدل های VR600 و VR900 قابلیت تبدیل شده به کلاینت های وی پی ان را دارند و از پروتکل های OpenVPN و PPTP VPN و IPSec VPN پشتیبانی می کنند.

تفاوت مودم روترهای ADSl/VDSL تی پی لینک آرچر VR600 و VR900

مودم VR600 یک مودم دو بانده در رده AC2100 با سرعت 300 مگابیت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 1733 مگابیت روی فرکانس 5 گیگاهرتز برخوردار است.

سه آنتن دو بانده خارجی و یک آنتن داخلی روی باند رادیویی 5 گیگاهرتز دارد و از سه درگاه LAN یک گیگابیتی به همراه یک درگاه WAN گیگابیتی به همراه درگاه RJ11 و یک درگاه USB برخوردار است.

کیفیت ساخت این مودم بالا است و برای مصارف حرفه ای مناسب است. اگرچه قدرت پردازشی و کیفیت، امکانات و انعطاف پذیری مودم های ایسوس را به ویژه در پنل مدیریتی ندارد ولی با توجه به قیمت نسبتا بهتر آن، گزینه خرید خوبی برای عموم کاربران است.

لینک خرید مودم تی پی لینک Archer VR600 از سایت دیجی کالا

4G LTE

قیمت: 250 دلار

در کنار معرفی چند مدل مودم روتر ADSL/VDSL برای کلاینت VPN، اجازه بدهید یک مدل مودم روتر 4G LTE هم در این زمینه معرفی کنیم.

هر دو مدل رده بالای هواوی B618 و B818 در پنل مدیریتی خود تنظیماتی برای تعریف وی پی ان و کلاینت وی پی ان دارند. البته، اصلا نباید انتظار داشته باشید کارایی مشابه مودم روترهای DSL داشته باشند ولی خوب برای افرادی که به ناچار باید از مودم های 4G استفاده کنند و نیاز به کلاینت وی پی ان دارند؛ تنها گزینه است.

مودم هواوی B618 در رده LTE Cat 12 با سرعت 600 مگابیت بر ثانیه است اما مودم هواوی B818 یک محصول کاملا پرچم دار با سرعت دانلود 1.6 گیگابیت و رده LTE Cat 18 است. در مشخصات این مودم می بینیم:

Support VPN Client (PPTP, L2TP) and VPN Pass-through, Support VPN Client (PPTP, L2TP) and VPN Pass-through

هواوی B818 یک مودم رومیزی با درگاه های شبکه LAN گیگابیتی و درگاه USB به همراه قابلیت نصب آنتن خارجی است. وای فای این مودم از رده AC1200 و دو بانده است. در باند رادیویی 2.4 گیگاهرتز سرعت 300 مگابیت و در باند رادیویی بزرگ تر 5 گیگاهرتز شاهد سرعت 867 مگابیت هستیم.

چند ماه پیش برای یک مدت محدودی به صورت استوک وارد بازار ایران شد و با قیمت های بسیار بالایی مانند 9 و 10 میلیون تومان به فروش رفت ولی اکنون دوباره ناپدید شده است.

بررسی کامل مودم هواوی B818 در سایت شبکه چی

به روزرسانی 4 اسفندماه با توجه به کاهش قیمت مودم ها در ماه های اخیر، قیمت مودم های معرفی شده در این مقاله هم به روز شد. اینک با کمتر…

معمولا مودم های رومیزی 4G دارای آنتن خارجی هستند یا از سوکت هایی برای نصب آنتن خارجی بهره می برند. مودم های همراه و جیبی؛ همان طور که از نامشان…

اگر DSL-AC68U ایسوس را بخرید؛ بی شک یکی از بهترین مودم روترهای دنیا را خریداری کردید و این شانس را دارید از یک دستگاه لذتی بی نهایت…

مودم های 4.5G به مودم هایی گفته می شود که از رده LTE Cat 6 یا LTE Cat 7 هستند و ضمن اینکه از حداکثر سرعت دانلود 300…

اکنون دارید از اینترنت ADSL استفاده می کنید ولی می خواهید مودم ADSL بهتری خریداری کنید … شاید هم برای دریافت اینترنت ADSL ثبت نام کردید و اکنون…

در حالی که بازار ایران بیشتر با مودم روترهای سری N پر شده است و کاربران هم دوست دارند برای اینترنت ADSL خود زیاد هزینه…

هر دو مودم ایسوس DSL-AC51 و تی پی لینک Archer VR400 جزو بهترین مودم روترهای ADSL/VDSL دو بانده بازار ایران هستند. این روزها قیمت این دو مودم…

این روزها تحصیل دانش آموزان و دانشجویان با اینترنت گره خورده است. اگر اینترنت قطع باشد یا اصلا اینترنتی در کار نباشد؛ اگر اینترنت دائم قطع…

منبع: شبکه چی
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15686

به "5 مودم برتر مناسب VPN در بازار ایران" امتیاز دهید

7 کاربر به "5 مودم برتر مناسب VPN در بازار ایران" امتیاز داده اند | 1.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مودم برتر مناسب VPN در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید