540 کیلوگرم پیله تر کرم ابریشم در قائم شهر فراوری شد، فعالیت 17 نوغاندار

به گزارش دَبی بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از فعالیت 17 نفر نوغاندار با ظرفیت فراوری 544 کیلوگرم پیله کرم ابریشم در این شهرستان اطلاع داد.

540 کیلوگرم پیله تر کرم ابریشم در قائم شهر فراوری شد، فعالیت 17 نوغاندار

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان قائم شهر، مجید جعفری با بیان اینکه ظرفیت فراوری پیله تر کرم ابریشم شهرستان قائم شهر، 544 کیلوگرم است، گفت: 17 نفر بهره بردار در زمینه نوغانداری در این شهرستان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر اضافه کرد: با میانگین عملکرد 32 کیلوگرم در هر جعبه، 544 کیلوگرم پیله کرم ابریشم در این شهرستان فراوری شد.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته، 2 هزار اصله نهال توت اصلاح شده برای ترغیب جوانان به پرورش کرم ابریشم در این شهرستان توزیع شد، گفت: فضای مناسب پیله برای هر جعبه کرم ابریشم، 20 متر مربع است که در صورت مهیا بودن این فضا از 40 کیلوگرم پیله تر حدود 16 کیلوگرم پیله خشک برداشت می گردد.

جعفری اظهار کرد: مرکز توسعه نوغانداری شهرستان قائم شهر در روستای آهنگرکلا واقع است و دارای 6 هکتار باغستان پرورش نهال توت بوده که برای توسعه کرم ابریشم در اختیار پرورش دهندگان قرار می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به اهمیت حمایت از مشاغل خانگی و حمایت از روستاییان و بکارگیری اعضای خانوار در فرآیند فراوری محصول، توضیح داد: بمنظور پایداری روستا و مهاجرت معکوس، واحدهای نوغانداری به عنوان مشاغل خانگی در مناطق روستایی محسوب می شوند تا با اجرای این طرح، سهمی از فراوری صنعت نوغانداری را به خود اختصاص دهند.

وی اعلام کرد: نوغانداری، فرصتی مناسب برای حفظ نسل جوان در روستاها و توسعه و رونق کسب و کار و درآمدزایی روستائیان است تا افراد به خصوص زنان روستایی بتوانند به وسیله پرورش کرم ابریشم، درآمد کسب نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 13379

به "540 کیلوگرم پیله تر کرم ابریشم در قائم شهر فراوری شد، فعالیت 17 نوغاندار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "540 کیلوگرم پیله تر کرم ابریشم در قائم شهر فراوری شد، فعالیت 17 نوغاندار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید