سوپرمارکتی به جای پلاستیک از برگ استفاده می نماید!

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: یکی از اهداف اصلی جوامع امروزی کاهش مصرف پلاستیک و آموزش تغییرات و مسائل جهانی و محیط زیستی است که با آن روبرو هستیم. اگرچه بسیاری از ما معتقدیم که بازیافت مشکل را حل می نماید و به استفاده از پلاستیک ادامه می دهیم، اما اینطور نیست.

سوپرمارکتی به جای پلاستیک از برگ استفاده می نماید!

در سال 2013، تنها در آمریکا 254 میلیون تن زباله فراوری شد که تنها 30% از این مقدار بازیافت شد. این یعنی بقیه زباله ها دفن شدند که تا 1000 سال همان جا می مانند و با فراوری گاز های سمی، زمین را آلوده می نمایند یا بسیاری از موجودات بی گناه را در اقیانوس ها می کشند.

از آنجا که این واقعیت از چشم بیشتر ما پنهان است، آموزش در این مورد بسیار اهمیت دارد تا بدانیم تجزیه بسته بندی های پلاستیکی که تنها چند ثانیه از آن ها استفاده می کنیم، هزار سال طول می کشد.

برای آغاز تغییر مثبت، بعضی سوپرمارکت های آسیا به جای پلاستیک از برگ برای بسته بندی سبزیجات استفاده می نمایند. این نوع بسته بندی نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه پلاستیک کمتری استفاده می نماید.

اخیرا، چین واردات زباله از سراسر دنیا را متوقف نموده و روی بازیافت زباله های خودش تمرکز نموده است. قبل از این بیش از 30% زباله های دنیا وارد چین می شد و این باور عمومی را ایجاد می کرد که کشور های آسیایی مسئول فراوری بیشتر زباله های دنیا هستند.

اکنون کشور های آسیایی از جمله ویتنام و تایلند به دنبال راه های جدیدی برای اجتناب از پلاستیک هستند که زمینه ای برای ایده های جدید کسب و کار ایجاد نموده است. یکی از ایده ها روشی جدید و سازگار با محیط زیست برای بسته بندی است.

یکی از اعضای گروه Perfect Homes Chiangmai راهی برای کاهش استفاده از بسته بندی های پلاستیکی پیدا نموده و به جای بسته بندی پلاستیکی سبزیجات از برگ موز استفاده می نماید و سوپرمارکتی که از این ایده استفاده نموده، تصاویر آن را به اشتراک گذاشته است. البته بدون اینکه بداند مردم سراسر دنیا عاشق این ایده می شوند.

هرچند هنوز بسیاری از شرکت ها دوست دارند محصولات خود را در بسته بندی پلاستیکی عرضه نمایند، چون ارزان و ساده تر است، اما اگر مشتریان اقلامی که در پوست موز پیچیده شده را ترجیح دهند، کم کم استفاده از پلاستیک برای این کار متوقف خواهد شد.

جالب است بدانید همه قطعات پلاستیکی که از ابتدای تاریخ تا کنون ساخته شده اند، هنوز روی این سیاره وجود دارند. خوشبختانه اکنون بیش از همواره مردم وضعیت وحشتناک سیاره مان را درک می نمایند و به دنبال راهکارهای جدید هستند.

منبع: boredpanda

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: برترین ها
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 1402

به "سوپرمارکتی به جای پلاستیک از برگ استفاده می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوپرمارکتی به جای پلاستیک از برگ استفاده می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید