اثر فوق العاده روغن نارگیل بر روی پوست

به گزارش دَبی بلاگ، داشتن پوستی بی نقص و بدون لک، آرزوی هر کسی است. استفاده از تنها میزان اندکی روغن نارگیل بر روی صورتتان، باعث جوان تر شدن پوستتان و حفظ آن برای سالیان متمادی می گردد که این امر خود باعث حفظ زیبایی پوست شما می گردد.

اثر فوق العاده روغن نارگیل بر روی پوست

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

داشتن پوستی بی نقص و بدون لک، آرزوی هر کسی است. استفاده از تنها میزان اندکی روغن نارگیل بر روی صورتتان، باعث جوان تر شدن پوستتان و حفظ آن برای سالیان متمادی می گردد که این امر خود باعث حفظ زیبایی پوست شما می گردد. تنها استفاده از میزان کمی روغن نارگیل بر روی پوست صورتتان می تواند لک های آن را از بین ببرد و از پیری زودرس آن جلوگیری کند.

استفاده از روغن نارگیل جهت خلاصی از شر جوش ها

یک درخت نارگیل، موارد کاربرد بسیاری دارد. هر بخش از درخت نارگیل برای یک مورد فراوریی، مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال، از برگ های آن برای فراوری حصیر استفاده می گردد، آب درون نارگیل، خالص ترین شکل از آب است و مصرف آن جهت بهبودی بیماری های مختلف توصیه می گردد، از ساقه برگ های تازه آن در سالاد استفاده می گردد، از شیره این درخت جهت فراوری نوشیدنی های بسیار خوش طعمی استفاده می گردد؛ از تنه درخت نارگیل می توان برای ساخت قایق، سایه بان و کلاه بهره برد و لیست موارد کاربردی درخت نارگیل همچنان ادامه دارد و بخشندگی و سخاوت درخت نارگیل این چنین است که باعث شده است هندی ها آن را کالپاوریشکا بنامند. معنای این نام به زبان سانسکریت، درخت آرزو می باشد چرا که این درخت، همه آرزوها و نیازهای ساکنین ساحلی که در کناره خط ساحلی زندگی می نمایند را برآورده می سازد. بنابراین، آرزوی آن دسته از کسانی که خواستار پوستی زیبا هستند هم برآورده خواهد شد. روغن نارگیل، برترین محصول مراقبت از پوستی است که تا به حال شناخته شده است.

فواید روغن نارگیل برای پوست

پوست را پاکسازی می نماید

این طور شناخته شده است که روغن نارگیل برای جوش برترین کارایی را دارد. این جوش ها چه از نوع جوش بلوغ، کورک، جوش سرسیاه یا جوش سرسفید باشند، این روغن درمانی برای همه آن ها دارد. روغن نارگیل، منبع غنی از اسیدکاپریک و لوریک اسید است. این اسیدها به مونوکاپرین و مونولورین تبدیل می شوند، نوعی از محافظ اسیدی با یاری میکروب های خوب بر روی پوست تشکیل می گردد. روغن نارگیل، منبع غنی از ویتامین E، یک عنصر مهم در حفظ سلامت و پاکیزگی پوست است.

کاربردی ساده از یک قطره روغن نارگیل بر روی ناحیه متاثر ایجاد کنید. در طول شب اجازه دهید که این روغن بر روی پوستتان باقی بماند و این فرآیند را تا زمانی که مقدار جوش آغاز به کاهش کند، ادامه دهید. از آن جایی که روغن نارگیل بسیار سریع نفوذ می نماید، این روغن التهاب را تسکین می دهد و شانس باقی ماندن جای زخم را کاهش می دهد. محتوای ویتامین E این روغن، عملکردی موثر از غدد چربی ایجاد می نماید که بنابراین انسداد و عوامل ایجاد جوش را کاهش می دهد.

پوست را نرم می نماید

یک بطری ساده از روغن نارگیل را برای مصرف موضعی تهیه کنید و آن را مانند کرم صورتتان بهره ببرید. ترجیحا این روغن را در طول شب بهره ببرید تا از نشستن ذرات گرد و خاک بر روی پوست تان در طول روز که در محیط باز هستید، جلوگیری کنید. ویژگی های مرطوب سازی عمقی و جذب سریع روغن نارگیل، پوست را مرطوب نگه می دارد و مانع از دست دادن رطوبت می گردد. این روغن باعث خواهد شد که صبح روز بعد پوست شما به لطافت پر باشد!

با عفونت مبارزه می نماید

ثابت شده است که ویژگی های ذاتی ضدقارچی و ضدباکتریایی روغن نارگیل برای پوست بسیار مفید است. مصرف منظم روغن نارگیل یاری می نماید تا از عفونت ها در امان باشیم. این روغن بعلاوه گرفتاری های مربوط به پوست مانند اگزما، التهاب های پوستی و دیگر تحریک های پوستی را بهبود می بخشد. ماساژ خوب روزانه صورت با این روغن، یاری می نماید تا پوست شما نرم و لطیف باقی بماند.

دیگر کاربردهای روغن نارگیل

روغن نارگیل مصارف دیگری هم دارد. شما می توانید با یاری این روغن از آزردگی طولانی مدت از شوره سر و موهای مجعد رهایی یابید. یک فنجان روغن نارگیل گرم را بر روی موهایتان بمالید و اجازه دهید تا در طول شب باقی بماند. موهایتان را با نوعی شامپو معمولی بشویید و صبح روز بعد خودتان تفاوت را ببینید! موهایتان درخشندگی، نرمی و شادابی اش را با دیگر به دست خواهد آورد!

فواید سلامتی

استفاده از روغن نارگیل برای صورت تان، تغییراتی مثبت در رنگ و بافت پوست تان به ارمغان خواهد آورد. علاوه بر آن فواید سلامتی روغن نارگیل بی تعداد هستند. روغن ناگیل بعلاوه برای رشد موهایتان هم مفید است. این روغن به رهایی از استرس، حفظ سطوح کلسترول، افزایش ایمنی، بهبود هضم و سوخت و ساز، رفع شدن مسائل کلیه، بیماری های قلبی، فشارخون بالا، مسائل دندانی و ایجاد استحکام استخوانی یاری می نماید. روغن نارگیل بعلاوه می تواند به کاهش وزن یاری کند. لوریک اسید، کاپریک اسید و کاپریلیک اسید موجود در روغن نارگیل طبیعتا خواص آنتی اکسیدانی، ضدقارچی، ضدمیکروبی و ضدباکتریایی دارد.

قبل از اینکه روغن نارگیل را بر روی صورت تان بهره ببرید، اطمینان حاصل کنید که به خوبی صورت تان را پاک نموده اید. از استفاده این روغن در طول روز خودداری کنید زیرا که زیرا که ذرات گرد و خاک و آلاینده ها را جذب می نماید، منافذ را مسدود می نماید و شانس ایجاد جوش را افزایش می دهد. قبل از اینکه آغاز به استفاده این روغن بر روی صورت تان کنید، تستی بر قسمت کوچکی از بدن تان انجام دهید تا بدانید آیا برای شما کاربرد دارد یا نه. زیبایی در عمق پوست شما جای نمی گیرد تا اینکه ضرورتا عادات غدایی تان را کمی تغییر دهید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید. بنابراین بطری روغن نارگیل خود را امروز تهیه کنید تغییر را از امروز آغاز کنید!

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20894

به "اثر فوق العاده روغن نارگیل بر روی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر فوق العاده روغن نارگیل بر روی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید