ادعای فراوری اسپری واکسن کرونا توسط دانشگاه آکسفورد

به گزارش دَبی بلاگ، روزنامه انگلیسی سان اعلام نموده واکسن کرونا ممکن است به شکل اسپری تنفسی تا ماه آینده میلادی در دانشگاه آکسفورد آماده گردد.

ادعای فراوری اسپری واکسن کرونا توسط دانشگاه آکسفورد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تارنمای روزنامه سان، آزمایش ها روی این واکسن فراوریی در جریان بوده و پیش از این هدف گذاری اولیه برای آماده شدن در ماه سپتامبر(شهریور-مهر) برای عموم بود.

براساس اعلام شرکت داروسازی آسترا زنکا، زمانی که تائید نهایی انجام گردد، فراوری این واکسن اجرایی خواهد شد؛ هدف فراوری 2 میلیارد دُز به لطف بودجه رسانی از سوی بیل گیس رئیس شرکت مایکروسافت است.

براساس گزارش روزنامه سان، تیم دانشگاه آکسفورد 80 درصد اطمینان دارد که این واکسن کرونا در افراد جوان تر عمل می نماید؛ همچنین معتقد است می تواند در ماه جولای(تیر-مرداد) این واکسن به صورت اسپری همچون اسپری آسم مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته پرفسور آدرین هیل یکی از اعضای تیم دانشگاه آکسفورد، آزمایش کلینیکی زمانی خاتمه می یابد که اثبات گردد واکسن مورد تحقیق در حفاظت از افراد موثر است.

آزمایش های دانشگاه آکسفورد روی این واکسن حدود دو ماه پیش شروع و روی بیش از 10 هزار بزرگسال و کودک انجام شد.

پیش از این، شرکت دارویی آسترا زنکا موافقت نموده بود 100 میلیون دُز از این واکسن را در اختیار انگلیس قرار دهد. همچنین این شرکت توافقنامه یک میلیارد دلاری را در خصوص فراوری واکسن کرونا با دولت آمریکا امضا نموده است.

تا به امروز بیش از هفت میلیون نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده اند که نزدیک به 409 هزار نفر از آنها جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9382

به "ادعای فراوری اسپری واکسن کرونا توسط دانشگاه آکسفورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای فراوری اسپری واکسن کرونا توسط دانشگاه آکسفورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید