استقبال تجار خراسان شمالی از همکاری با طرف قزاقستانی در حوزه کشاورزی و مصالح ساختمانی

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس اتاق بجنورد موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی استان خراسان شمالی را بسیار متنوع ذکر کرد که زمینه مساعدی را جهت انجام امور کشاورزی و دام پروری به وجود آورده است.

استقبال تجار خراسان شمالی از همکاری با طرف قزاقستانی در حوزه کشاورزی و مصالح ساختمانی

سعید پورآبادی در دیدار اعضای هیات تجاری خراسان شمالی با محسن فغانی، سرکنسول ایران در قزاقستان، افزود: همچنین صنایع دیگر نظیر مجتمع پتروشیمی، کارخانه سیمان و کارخانه های پلاستیک بجنورد، مجتمع فولاد اسفراین، کارخانه آلومینیومی جاجرم، نیروگاه برق، کارخانه قند و کارخانه الیاف شیروان، کارخانه های متعدد پنبه پاک کنی، صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی و … وجود دارد که بر زندگی مردم این استان تأثیر بسزایی دارد.

پورآبادی هیات تجاری این استان را متشکل از بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، ساختمانی، معدن و گردشگری گفت و افزود: تا به امروز طی بازدیدی که هیات تجاری استان از سطح شهر آلماتی و بازار آن داشتند بیشتر از حوزه مصالح ساختمانی و کشاورزی استقبال کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز اشاره کوتاهی به وجود قومیت های مختلف استان خراسان شمالی کرد و اظهار کرد: وجود اقوام مختلف با فرهنگ ها و آداب ورسوم متفاوت سبب شده این استان به گنجینه فرهنگ ها معروفیت یابد.

حسین حاجی بگلو اقلیم آب و هوایی استان خراسان شمالی را خیلی نزدیک به شهر آلماتی قزاقستان دانست که می تواند برای دو طرف خیلی متأثر باشد.

وی افزود: هیات تجاری استان خراسان شمالی بیشتر در حوزه کشاورزی و مصالح ساختمانی برای سرمایه گذاری ورود پیدا کردند.

حاجی بگلو از صادرات 100 میلیون دلار در استان خراسان شمالی طی سال جاری خبر داد و گفت: بیشتر این صادرات در حوزه محصولات پتروشیمی و صنایع بزرگ استان آلومینا و صنایع فولاد بوده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21753

به "استقبال تجار خراسان شمالی از همکاری با طرف قزاقستانی در حوزه کشاورزی و مصالح ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال تجار خراسان شمالی از همکاری با طرف قزاقستانی در حوزه کشاورزی و مصالح ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید