افزایش نرخ بیکاری کشور در سال های آیندە

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/کردستان معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بە علت تحرک بازار و افزایش تمایل بە بازار کار و اشتغال در سال های آیندە، شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشور خواهیم بود.

افزایش نرخ بیکاری کشور در سال های آیندە

محمود کریمی بیرانوند شامگاە روز سه شنبه (3اسفند) در کارگروە اشتغال کردستان اظهار کرد: وعدە و تعهد ایجاد چندین هزار شغل مسئلەای سطحی نیست و وقت زیادی برای پیش بینی و برنامەریزی برای آن صرف شدە است.

وی با اشارە بە اینکە نباید انتظار داشت نرخ بیکاری در سال آیندە کاهش پیدا کند، اضافه نمود: بە علت تحرک بازار و تمایل افراد ناامید از کار برای یافتن شغل در سال های آیندە، بر شمار جمعیتی کە در جست وجوی کار هستند اضافه نمودە و در نتیجە نرخ بیکاری در جامعە نیز افزایش پیدا می نماید.

کریمی بر فراهم کردن زیرساخت های فراوری و برطرف موانع حقوقی و صدور سریع مجوزها تاکید نمود و گفت: برطرف موانع و صدور سریع مجوزها دربحث ایجاد اشتغال مسئلە مهمی است و در حال حاضر صدور مجوزهای مشاغل خانگی در سه روز قابل انجام است.

وی اضافە کرد: در حال حاضر 14 میلیون نفر در کشور فاقد شغل و 6 میلیون نفر نیز ناامید از یافتن شغل هستند.

کریمی بر استفادە و توسعە مزیت های هرمنطقە تاکید و بیان کرد: باید بر مزیت های مالی هر منطقە تمرکز و فعالیتی ایجاد گردد کە در دسترس همە مردم آن منطقە قرار گیرد.

بە گفتە وی، اجرای طرح اکوسیستم ملی اشتغال، بە کاهش بیکاری در جامعە و رونق فراوری در کشور یاری خواهد نمود.

کریمی یادآور شد: مسئولان کشوری و استانی باید راە را برای فراورینمایندگان هموار نمایند و در صدور مجوز و ایجاد اشتغال بە آنان سخت نگیرند، زیرا فراورینمایندگان و کارآفرینان افسران جنگ مالی امروز هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانە تفاهم نامە بسیار خوبی با بنیاد علوی در زمینە ایجاد اشتغال منعقد شدە کە بناست این ظرفیت را بە استان ها نیز انتقال دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23935

به "افزایش نرخ بیکاری کشور در سال های آیندە" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ بیکاری کشور در سال های آیندە"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید