اقتصاد و درآمدزایی، قطعه گم شده جورچین توسعه روستایی

به گزارش دَبی بلاگ، استاندار کردستان گفت: اقتصاد و ایجاد اشتغال و درآمدزایی در روستا ها حلقه های مفقوده ای هستند که برای آن باید کوشش گردد.

اقتصاد و درآمدزایی، قطعه گم شده جورچین توسعه روستایی

اسماعیل زارعی کوشا امروز در مراسم روز ملی روستا که در روستای صلوات آباد سنندج و با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار گردید، گفت: انقلاب اسلامی خدمات بسیار شایانی در روستا ها داشته که چهره فعلی منطقه ها روستایی به هیچ عنوان قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

او با اشاره به حجم گسترده خدمات انجام گرفته به قطعه مغفول در جورچین توسعه روستایی اشاره و یادآور شد: اقتصاد و ایجاد اشتغال و عایدیزایی در روستا ها حلقه های مفقوده ای هستند که برای آن باید کوشش گردد.

استاندار کردستان با تاکید بر لزوم بهره مندی روستا ها از زیرساخت های مناسب جاده ای، آموزشی، ارتباطی و عایدی مناسب گفت: دولت سیزدهم در رویکرد خود به تمامی این مسائل توجه کافی دارد.

زارعی کوشا ظرفیت های فراوری، اشتغال و اقتصاد در روستا های استان را اندوخته ای بی نظیر دانست و اضافه نمود: باید زمینه رشد و بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها را فراهم کنیم.

او به برخورداری کردستان از جایگاه بسیار خوب در کشور در زمینه فراوری محصولات کشاورزی اشاره نمود و اضافه نمود: این در حالی است که در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی که محور اصلی خلق ثروت و عایدیزایی برای روستا ییان است، توسعه چندانی نداشته که در دوره نو مدیریت استان بر آن متمرکز شده ایم.

زارعی کوشا با تاکید بر حرکت در جهت جامع زنجیره فراوری از مزرعه تا سفره مصرف کننده اضافه نمود: دیدگاه جامعی که باید در نطر گرفته گردد، فراوریکننده، سرمایه، مواد اولیه و بازاریابی مناسب برای فراوریات را بر دارد.

او توجه به فراوری دانش بنیان را از جمله مهمترین حلقه های فراوری عنوان و ابراز امیدواری کرد راهی که در این خصوص شروع شده ادامه داشته باشد.

استاندار کردستان بعلاوه به ظرفیت های فرهنگی و هنری روستا ها اشاره نمود و اضافه نمود: یکی از مفاخر روستایی خواننده شهیر کُرد اهل صلوات آباد، سید علی اصغر کردستانی است که از داشته های ارزشمند استان به شمار می رود و باید قدردان چنین سرمایه هایی بود.

خبرنگاران کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 27380

به "اقتصاد و درآمدزایی، قطعه گم شده جورچین توسعه روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد و درآمدزایی، قطعه گم شده جورچین توسعه روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید