اُمیکرون بر دورنمای قیمت نفت 2022 سایه انداخت

به گزارش دَبی بلاگ، تحلیلگران نفت با در نظر گرفتن موانعی که شیوع واریانت اُمیکرون برای احیای تقاضا برای سوخت ایجاد می نماید و ریسک اشباع عرضه، پیش بینی قیمت نفت در سال 2022 را پایین بردند.

اُمیکرون بر دورنمای قیمت نفت 2022 سایه انداخت

به گزارش خبرنگاران، در نظرسنجی رویترز از 35 اقتصاددان و تحلیلگر، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال نوی میلادی 73 دلار و 57 سنت پیش بینی شد که حدود دو درصد کمتر از پیش بینی 75 دلار و 33 سنت در نظرسنجی نوامبر بود. این نخستین کاهش پیش بینی قیمت سال 2022 از نظرسنجی اوت رویترز بود.

میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا 71 دلار و 38 سنت در سال 2022 پیش بینی شد که پایینتر از پیش بینی 73 دلار و 31 سنت در ماه پیش بود.

نوربرت روکر، تحلیلگر بانک جولیوس بائر گفت: با کندی رشد تقاضا برای نفت، ادامه رشد عرضه و تسهیل کمبود انرژی، در سال 2022 شاهد توازن گسترده بازار نفت خواهیم بود و بنابراین انتظار داریم قیمتها از سطح جاری پایینتر باشند.

قیمت نفت برنت که در حال حاضر حدود 80 دلار در هر بشکه معامله می گردد، تحت تاثیر بهبود تقاضا برای سوخت، در جهت ثبت بزرگترین رشد سالانه از سال 2009 واقع شده است.

با این حال واریانت تازه اُمیکرون کرونای دلتا شیوع سریعتری دارد و باعث شده است کشورها محدودیتهای کرونایی را تشدید نمایند. اگر این محدودیتها ادامه پیدا کند، می تواند فرایند احیای تقاضا برای سوخت را معکوس کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA هم اظهار کرد: بازگشایی جهانی بمحض عبور موج شیوع اُمیکرون، بهبود خواهد یافت و قیمت نفت احتمالا نوسانی خواهد ماند زیرا اوپک پلاس با افزایش تدریجی فراوری، معامله گران را در اضطراب نگه می دارد.

وزیران اوپک پلاس قرار است برای بازبینی سیاست فراوری هفته جاری ملاقات نمایند. چهار منبع مطلع در اوپک پلاس به رویترز گفتند: در شرایطی که نفت نزدیک 80 دلار مانده است، اوپک و متحدانش شامل روسیه احتمالا سیاست افزایش تدریجی عرضه را ادامه داده و افزایش فراوری به مقدار 400 هزار بشکه در روز را برای فوریه تصویب می نمایند.

سورو سرکار، تحلیلگر بانک دی بی اس گفت: در بخش عرضه، استراتژی اوپک پلاس و مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا و فرایند احیای نفت شیل آمریکا هم عوامل تاثیرگذاری خواهند بود اما برای بخش تقاضای دورنمای بازار نفت، در درجه دوم قرار می گیرند.

بر اساس گزارش رویترز، پیش بینی می گردد تقاضا برای نفت 3.2 تا شش میلیون بشکه در روز در سال 2022 رشد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 24864

به "اُمیکرون بر دورنمای قیمت نفت 2022 سایه انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُمیکرون بر دورنمای قیمت نفت 2022 سایه انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید