اهدای خون نباید هیجانی و نقطه ای باشد

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اهدای خون نباید به صورت هیجانی و نقطه ای باشد بلکه باید این فرهنگ در کشور به طور مستمر رواج داشته باشد.

اهدای خون نباید هیجانی و نقطه ای باشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، درمان و آموزش پزشکی، سیما سادات لاری با بیان اینکه خوشبختانه جامعه و جوانان و دانشجویان در این زمینه بسیار پیشقدم بوده و همواره داوطلب فعالیت های خیرخواهانه هستند، افزود: اهدای خون یک کار خداپسندانه و فرهنگی بوده که نیاز است تا دانشجویان در زمینه اهدای خون پیشقدم شده و به طور گسترده با پویش دانشجویی اهدای خون، تداوم زندگی همراه شوند.

وی، پویش دانشجویی اهدای خون، تداوم زندگی را یک اقدام خیرخواهانه و موثر خواند و گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون ایران منعقد شد تا راهگشای فعالیت های خیرخواهانه در زمینه اهدای خون باشد. خوشبختانه این تفاهمنامه به نفع دانشجویان و سازمان انتقال خون ایران است و آینده خوبی را در این زمینه پیش بینی می کنیم.

لاری ادامه داد: امروزه و با شیوع کرونا، ذخایر خونی کشور و همچنین همه جای جهان کاهش یافته اما تلاش ما این است که این فرهنگ را جا بیندازیم تا ارزش اهدای خون در جامعه دانسته شود تا در سال های آینده با مسئله ای در این زمینه روبرو نشویم.

کاهش 8 درصدی اهدای خون در ایران

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران هم گفت: شیوع کرونا در همه جهان بحرانی را آفرید که با همه بحران های دیگر در جامعه متفاوت بود. این بحران در زمینه اهدای خون در تمام جهان تاثیر گذاشت.

پیمان عشقی ادامه داد: در روزهای اول شیوع کرونا در جهان، اهدای خون تا حدود 70 درصد کاهش پیدا کرد در ایران هم با کاهش 30 درصدی همراه بودیم، اما باری دیگر این اقدام خیرخواهانه از سر گرفته شد. درحال حاضر اهدای خون در کشور ما نسبت به شرایط عادی حدود 8 درصد کم شده است که نسبت به کشورهای منطقه شرایط بسیاری خوبی داریم. چرا که در ایام شیوع کرونا اهدای خون در کشورهای منطقه بین 20 تا 30 درصد کاهش پیدا کرد.

وی شرح داد: 60 درصد اهداءکنندگان خون در کشور ما افرادی هستند که به طور مستمر در سال خون اهدا می کنند. افرادی که بیش از دوبار اهدای خون انجام می دهند را اهداءکنندگان مستمر می دانیم که متاسفانه جمعیت این عزیزان روبه مسن تر شدن است. انتظار ما این است که دانشجویان، جوانان و بانوان هم بیش از گذشته به این کار خیرخواهانه و عام المنفعه بپیوندند و از باورهای غلط در زمینه اهدای خون فاصله بگیرند.

سازمان جهانی بهداشت روز 14 ژوئن مصادف با 24 خرداد ماه را به نام روز جهانی اهداکنندگان خون نامگذاری کرده و در این راستا با دستور مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پویش دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با نام اهدای خون، تداوم زندگی 24 خرداد ماه برگزار می شود.071

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18692

به "اهدای خون نباید هیجانی و نقطه ای باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای خون نباید هیجانی و نقطه ای باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید