این گروه ها در روز بیش از 2 فنجان قهوه نخورند

به گزارش دَبی بلاگ، قهوه زیاد ممکن است فشار خون را افزایش داده و منجر به اضطراب، تپش قلب و اختلالات خواب گردد.

این گروه ها در روز بیش از 2 فنجان قهوه نخورند

تحقیقات نو محققان دانشگاه اوزاکا، نشان داده است که نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر، ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشار خون شدید دو برابر کند.

علاوه بر این، مطالعات متعددی نشان داده اند که نوشیدن قهوه به طور منظم، می تواند خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2 و بعضی سرطان ها را کاهش دهد و به کاهش خطر افسردگی یاری کند. از جنبه مضر، قهوه زیاد ممکن است فشار خون را افزایش داده و منجر به اضطراب، تپش قلب و اختلالات خواب گردد.

پژوهشگران گفته اند: در این مطالعه، ما به آنالیز این موضوع پرداختیم که آیا اثرات محافظتی شناخته شده قهوه برای افراد مبتلا به درجات مختلف فشار خون نیز صدق می نمایند یا خیر؛ و بعلاوه اثرات چای سبز را در همان جمعیت مورد آنالیز قرار دادیم.

فشار خون بالا، که به عنوان پرفشاری خون نیز شناخته می گردد، وضعیتی است که در آن، فشاری که خون به دیواره رگ های خونی وارد می آورد به طور مداوم بیش از حد معمول است و عمل پمپاژ خون را برای قلب، دشوارتر می نماید. فشار خون، با واحد میلی متر جیوه (mm Hg) میزان گیری می گردد.

محققان فشار خون را به پنج دسته طبقه بندی کردند: فشار خون مطلوب و نرمال (کمتر از 130.85 میلی متر جیوه)، فشار خون بالا نرمال (89-139.85-130 میلی متر جیوه)، فشار خون بالا درجه 1 (99-159/90-140 میلی متر جیوه)، فشار خون بالا درجه 2 (109-179.100-160 میلی متر جیوه) و فشار خون بالا درجه 3 (بالاتر از 180.110 میلی متر جیوه). در این مطالعه، فشار خون بالا در درجات 2 و 3، به عنوان فشار خون شدید، در نظر گرفته شد.

تجزیه و تحلیل داده ها برای همه شرکت نمایندگان نشان داد:

نوشیدن دو یا چند فنجان قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را در افرادی که فشار خونشان 160/100 میلی متر جیوه یا بالاتر بود، دو برابر کرد.

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را در هیچ یک از گروه های فشار خون، افزایش نداد. بعلاوه مصرف چای سبز با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در هیچ یک از گروه های فشار خون، مرتبط نبود.

فواید چای سبز، ممکن است با وجود پلی فنول ها شرح داده گردد که ریزمغذی های مفیدی با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که در گیاهان یافت می شوند.

محققان افزوده اند، یافته های ما تایید می نمایند که افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از نوشیدن بیش از حد قهوه اجتناب نمایند؛ از آنجا که افراد مبتلا به فشار خون شدید، به تاثیرات کافئین حساس تر هستند، اثرات مضر کافئین ممکن است بیشتر از اثرات محافظتی آن بوده و حتی با افزایش خطر مرگ در این افراد همراه باشد.

منبع: سیناپرس

منبع: فرادید
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 28459

به "این گروه ها در روز بیش از 2 فنجان قهوه نخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گروه ها در روز بیش از 2 فنجان قهوه نخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید