با آنتی هیستامین های طبیعی آشنا شوید

به گزارش دَبی بلاگ، آنتی هیستامین دارویی است که بیشتر برای برطرف حساسیت و جلوگیری از آبریزش بینی استفاده می گردد اما خوراکیهایی وجود دارد که خاصیت دارویی آنتی هیستامین را دارند و با التهاب مبارزه می نمایند.

با آنتی هیستامین های طبیعی آشنا شوید

جوانه نخود فرنگی

جوانه نخود فرنگی دارای میزان بالایی از دی آمین اکسیداز هستند (آنزیمی که هیستامین سلولی اضافی را پایین می آورد). همه خانواده باقالی ها دارای DAO هستند، اما به طور خاص در نخود فرنگی، عدس و جوانه هایشان بیشتر است.

پیازپیاز بسیار مقوی و حاوی مواد پروبیوتیکی است؛ برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، تثبیت سلول های مغز و حتی کم شدن سطح هیستامین اضافی در پلاسمای خون، این خوراکی موثر واقع می گردد.

سیرسیر مانند پیاز بسیار مقوی و غنی از آنتی اکسیدان است و برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین از سلول های مغزی مورد استفاده قرار می گیرد.

مورینگامورینگا، یک غذای فوق العاده است و به قدری غنی از مواد مغذی است که از گذشته برای درمان سو تغذیه استفاده می شد؛ یک آنالیز نشان داده است که مورینگا 72 درصد از کل هیستامین های آزاد شده را مهار می نماید و تقریباً به میزان کتوتیفن اثر بخش است.

ریحانریحان، شیرینی طبیعی دارد بعلاوه یک آداپتوژن با خواص ضد آنافیلاکتیک، آنتی هیستامین و خواص ثابت شده در ثبات سلولی مغز است.

آویشنآویشن، یک گیاه غنی از مواد مغذی است؛ سطح بالایی از ویتامین C دارد که با فلانوئید ترکیب می گردد و به سمت سلول های مغز می فرایند همینطور دارای مزایای ضد میکروبی هم است.

ترخونترخون بوی خوشی دارد؛ یکی از بالاترین منابع غذایی آنتی اکسیدانی در میان گیاهان دارویی محسوب می گردد و یک مطالعه نشان داده است که این سیستم، سلول های مغزی را تثبیت می نماید.

بابونهبابونه، اغلب به عنوان چای استفاده می گردد؛ گل های تازه آن در دسترس هستند و ترجیح داده می گردد که خشک شوند. یک مطالعه نشان داد که بابونه مانع از آزاد شدن هیستامین از سلول های مغزی می گردد.

نعناعگفته شده است که فلانوئید های موجود در نعناع، اثر مهاری قوی بر هیستامین های آزاد شده از سلول های مغز را دارند؛ به ویژه برای آلرژی موثر است.

دانه و روغن زیره سیاهطعم آن کمی تند و شبیه به پونه است؛ به عنوان آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان عمل نموده و از لایه مخاطی معده محافظت می نماید بعلاوه می تواند از دانه یا روغنش مصرف کرد.1

زنجبیلزنجبیل یک ریزوم است که واکنش های آلرژیکی را مهار می نماید. از آن به طور سنتی به عنوان یک بازدارنده H2 استفاده می گردد، اما مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که به عنوان تثبیت نماینده سلولی مغزی نیز عمل می نماید.

زردچوبهزردچوبه, ادویه ای است که رنگ غذا را بهتر می نماید و به خودی خود دارای مزه خوبی است. ریزوم های تازه به طور فزاینده ای در دسترس هستند و می توانند یخ زده و بر روی بیشتر ظروف طعمدار به عنوان یک شیرینی مخلوط شوند.

زردچوبه، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی می باشد. مطالعه ای نشان داد که فعالیت سلولی مغزی را نیز مهار می نماید.

انار انار می تواند برای توقف آب ریزش بینی موثر باشد . انار طعم شیرین و ترشی دارد و در غذاهای لذیذ و شیرین به کار می رود. آن ها حاوی پلی فنول ها مانند تانن ها و آنتوسیانین ها هستند و نسبت به چای سبز آنتی اکسیدان بیشتری دارند. این مطالعه نشان داد که آن ها به عنوان تثبیت نماینده سلول های مغزی عمل می نمایند.

کیپرکیپر طعم تندی را به غذای شما می دهد. آنها غنی از کورستین ها هستند. کیپرها دارای خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد ویروسی هستند. مطالعه ای نشان داد که نوعی آنتی هیستامین هستند.

هلوهلو، یک میوه تابستانی است که شیرین و آبدار می باشد. مطالعه ای نشان داد که آن ها از التهاب ناشی از آلرژی سلولی جلوگیری می نمایند.

سبوس برنج سیاهاعتقاد بر این است که برنج سیاه فواید بسیاری دارد. محققان دریافته اند که یک رژیم غذایی حاوی 10 % برنج سیاه, التهاب را کاهش می دهد و از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می نماید. و برنج قهوه ای فواید مشابهی ندارد.

جوانه های گیاه ماشدر یک مطالعه آزمایشگاهی, جوانه ماش با توجه به محتوای فلاونوئید زیادش برای محافظت در مقابل دگرانولاسیون سلول های مغز و رهاسازی هیستامین مفید است.

سیبمواد مغذی سیب در پوستش وجود دارد. سیب ها غنی از یک نوع ماده مغذی نیستند، بلکه غنی از فلانوئیدها و پلی فنل ها ها هستند و میزان آنتی اکسیدان هایش بیشتر از چای سبز است. مطالعه ای نشان داد که آنها هیستامین را از سلول های مغزی آزاد می نمایند.2

جوشانده گزنهجوشانده گزنه نیز یکی دیگر از درمان های طبیعی برای کنترل و کاهش علائم آلرژی است. خواص این گیاه باعث کاهش وجود مواد حساسیت زا در مجاری تنفسی شده و احتقان را رفع می نماید.

سرکه سیبسرکه سیب حاوی ترکیبات ضدالتهابی، ضدویروسی و آنتی هیستامینی است که به شیوه موثری با آلرژی های آزاردهنده مقابله می نمایند. برای مقابله با آلرژی های فصلی و بعلاوه ناراحتی های تنفسی ناشی از سرماخوردگی می توانید به سراغ سرکه سیب بروید.

چای ریبوسچای ریبوس بعلاوه با عنوان چای قرمز آفریقایی شناخته می گردد و یکی از نوشیدنی های طبیعی با خواص آنتی هیستامینی است که با احتقان بینی، احساس سوزش و خارش گلو مقابله می نماید. این نوشیدنی کاملاً طبیعی نیز مانند تمام داروهای از این نوع باعث ایجاد خواب آلودگی می گردد.

ماست طبیعیترکیبات ماست طبیعی باعث بهبود فعالیت فلور باکتریایی شده و در نتیجه باعث تقویت عملکرد دستگاه ایمنی بدن می گردد. ترکیباتی مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیل و بیفیدوس موجود در ماست به کاهش خطر بروز آلرژی ها یاری می نمایند.

دم نموده یونجهمصرف دم نموده یونجه قدرت لازم برای تسکین احساس سوزش چشم ها و کاهش مازاد مخاط بینی را دارد. بنابراین می توانید راحت تر نفس بکشید.

جوشانده گیاه جینکوبیلوبااین جوشانده حاوی ترکیباتی به نام جینکگولید است که خواص ضدآلرژی دارند و باعث کاهش خلط و تسکین خارش چشم ها می شوند.

حرف آخرهر کدام از درمان های اشاره شده برای تسکین علائم ناخوش آیند آلرژی ارائه شده اند. مصرف بی رویه و بیش از میزان ذکر شده ممکن است باعث مشکل گردد. چون داروهای گیاهی بی خطر نبوده و عدم مصرف درست آن ها نیز دردسرساز می گردد. می توانید قبل از مصرف با پزشک یا عطار مشورت کنید.3

پی نوشت:

1.www.yjc.ir

2.www.borna.news

3.www.beytoote.com

منبع: راسخون
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21306

به "با آنتی هیستامین های طبیعی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آنتی هیستامین های طبیعی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید