با خواندن این مطلب در امتحانات پیروز شوید

به گزارش دَبی بلاگ، حرف از امتحانات که میشود بیشتر دانش آموزان حول نموده یا استرس میگیرند در صورتی که با رعایت یک سری کارها به راحتی در امتحانات قبول میشوید مانند مدیریت زمان و خواب کافی و…

با خواندن این مطلب در امتحانات پیروز شوید

رمز پیروز شدن در امتحانات با رعایت چند کار ساده

به گزارش خبرنگاران به نقل از asatiriran، برخی از دانش آموزان قبولی در امتحانات را برای خود خیلی سخت مینمایندولی قبولی در امتحان خیلی هم سخت نیست. پیروزیت در امتحانات

تقویت مهارت ها می تواند جهت دستیابی به پیروزیت در تحصیل و کار را هموار کند

تقویت مهارت ها می تواند جهت دستیابی به پیروزیت در تحصیل و کار را هموار کند. این مهارت ها به دانش آموزان یاری می نماید تا در تمام دوران زندگی حتی برای امتحان های کوچیکی که زندگی از آنها می گیرد، آماده شوند.

اواخر اردیبهشت و اوایل تا اواسط خرداد برای دانش آموزان یادآور امتحانات خاتمه سال و نتیجه یک سال تحصیل است. بسیاری از والدین که کسب نمرات بالا را تنها نشانه پیروزیت فرزندان می دانند در این روزها با محدود کردن بسیاری از تفریحات و برنامه های خانوادگی توجه شان را به امتحانات فرزند معطوف نموده و با محدود کردن او تصور می نمایند همه شرایط را برای کسب بهترین نمره و پیروزیت او فراهم نموده اند. اما با اعلام نتایج امتحانات کاخ آرزوهای والدین خراب می گردد.

مهارت هایی را که در زیر به آن اشاره می کنیم می تواند باعث تقویت پیروزیت های عظیم در امتحانهای تحصیلی و زندگی گردد، این نکات عبارتند از:

*مدیریت هوشمندانه زمان

به دنبال هر 30 تا 50 دقیقه مطالعه، 10 دقیقه استراحت پیشنهاد می گردد. اگرچه این زمان بندی الزاما نباید با همین ظرافت دنبال گردد اما بهتر است برای طول مدت مطالعه و استراحت خود یک محدودیت زمانی مشخص کنید. از این زمان های استراحت برای ورزش یا تغذیه بهره ببرید. توصیه می گردد در خلال این زمان های استراحت از انجام فعالیت هایی نظیر انجام بازی های ویدئویی و تماشای تلویزیون یا فیلم که احتیاج به سوخت و ساز مغزی دارند، بپرهیزید چرا که این مسئله باعث می گردد مطالبی را که می خوانید به خوبی جذب ذهن نشوند.

*محدود کردن موضوعاتی که موجب حواس پرتی می شوند

جایی را برای درس خواندن انتخاب کنید که بتوانید بهتر روی جزوه ها و درس ها متمرکز شوید و هنگام درس خواندن در محیطی باشید که در افزایش تمرکز بیشتر به شما یاری کند. به عنوان مثال مکانی که در آنجا وسایل تفریحی زیادی وجود دارد ممکن است تمرکزتان را مختل نموده وضع به مراتب بدتر خواهد شد.

*عجله ممنوع

یادگیری باشتاب و تندخوانی یکی از کم اثرترین شیوه های یادگیری است اما با این شیوه بسیاری از افراد تنها بخش آغازی و خاتمهی یک فصل طولانی را یاد می گیرند در حالی که بسیاری از مباحث در این میان از دست می فرایند. وقتی شش ساعت پشت سرهم و با شتاب درس می خوانید و به جلسه امتحان می روید احتمال اینکه بیشتر چیزهایی را که خوانده اید به خاطر نیاورید، بیشتر است.

*خواب کافی

انستیتو ملی قلب، ریه و عروق آمریکا اعلام نموده است جوانان بالغ روزانه به 9 الی 10 ساعت خواب احتیاج دارند. مطالعات نشان می دهد در صورتی که هشت ساعت بخوابید و تا دیروقت بیدار نمانید، حافظه شما بهتر عمل می نماید. مغز انسان بر اثر اختلال خواب آسیب می بیند زیرا خواب زمانی است که مغز خود را ترمیم و بازسازی می نماید. مغز شما پس از دریافت اطلاعات درسی احتیاج به بازسازی دارد و خوابیدن تنها راه موثر برای این مسئله است.

یادگیری باشتاب و تندخوانی یکی از کم اثرترین شیوه های یادگیری است

*نظم و سازماندهی

بسیاری از مهارت ها بدون زمان بندی و نظم تقویت نمی شوند. مهارت زمان بندی و نظم یاری می نماید تا به طور موثر تمام برنامه های تحصیلی خود را منظم و اجرا کنید. با زمان بندی مناسب می توان به خوبی فعالیت های تحقیقی را گردآوری و اجرا کرد. از آنجا که دوره دانشجویی یک مرحله آماده سازی جدی برای آینده حرفه ای دانشجویان محسوب می گردد، تقویت این مهارت های ساده و ابتدایی برای آینده شغلی آنها نیز بسیار موثر و مفید خواهد بود.

*کارِ گروهی

مهارت انجام کارِ گروهی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با افرادی که در انتخاب آنها نقشی نداشته اید به راحتی کار کنید.این مهارت های ساده نقش بسیار مهمی دارند زیرا می توانند به شما یاری نمایند تا خود را با شرایط مختلف تطبیق دهید و در امر تحصیل خود به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کنید. آنها همچنین به شما می آموزند چگونه با دیگران رفتار انعطاف پذیر داشته باشید.

*آمادگی اعضای خانه برای یک امتحان

در ایام خاتمهی سال تحصیلی و نزدیک شدن به روزهای امتحان، والدین به عنوان افرادی که تأثیر زیادی در آرامش فرزندان و کاهش خستگی آن ها و حضور با آمادگی کامل در جلسات امتحان داشته باشند باید نکات روانشناسی مهمی را مد نظر بگیرند. والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که آن ها نقشی اساسی در پیروزیت فرزند در فصل امتحانات دارند. باید با کاهش دفعات مهمانی از کسانی که می خواهند برای مهمانی به خانه آن ها بیایند خواهش نمایند تا آن را به زمان دیگری موکول نمایند. در این ایام باید با فرزندان را همراهی کنید و به تغذیه و خواب او نیز توجه ویژه ای داشت. همچنین والدین باید ارتباط سازنده ای با مدرسه داشته باشند و از برنامه امتحانات او آگاهی پیدا نمایند و نیز با آگاهی از برنامه امتحانی برنامه ریزی مناسبی برای او انجام دهند.

*مراقب خودتان باشید

مهمانی های شبانه زمانی که کلی مطلب برای مطالعه دارید نه تنها وقت با ارزش تان را تلف می نماید، بلکه باعث خستگی جسم تان می گردد. کمبود خواب شما را مستعد بیماری و کند ذهنی می نماید. میوه، سبزی ها و پروتئین مصرف کنید. اگر می توانید هفته های خاتمهی ترم ورزش کنید. بین ساعت هایی که درس می خوانید به خودتان کمی استراحت داده و بیرون از خانه رفته و نیم ساعتی هوای تازه تنفس کنید.

*هرچه بوده، گذشته به امروز نگاه کنید

وقتی هرچه می خوانید احساس می کنید چندان نتیجه بخش نیست خیلی خودتان را آزار ندهید، زیرا کار از کار گذشته است و با این احساس فقط اضطراب تان را بالا می برید و بدتر از آنچه که هستید، عمل می کنید. زمانی که امتحان تان هم فرامی رسد و خوب امتحان نداده اید هرچه که بوده از ذهن خارج کنید و روی امتحان بعدی متمرکز شوید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12513

به "با خواندن این مطلب در امتحانات پیروز شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواندن این مطلب در امتحانات پیروز شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید