تاکید وزیر خارجه اتریش بر اهمیت راه اندازی سازوکار اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران

به گزارش دَبی بلاگ، وزیر امورخارجه اتریش که برای نشست وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا در بخارست پایتخت رومانی به سر می برد، با اشاره به ثبت ساز و کار اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران بر اهمیت این موضوع تاکید نمود و گفت: اجرایی شدن سیستم INSTEX برای شرکت های کوچک و متوسط اروپایی مهم است.

تاکید وزیر خارجه اتریش بر اهمیت راه اندازی سازوکار اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران

به گزارش خبرنگاران، وزیر امورخارجه اتریش در ادامه گفت: این ساز و کار اقتصادی برای شرکت های کوچک و متوسط می تواند راهکاری را فراهم آورد تا بدون واهمه از یافتن بانکی که پروژه های تجاری آنها در ایران را به دلیل خطر تحریم از سوی آمریکا پشتیبانی نمی کند، به تجارت با ایران ادامه دهند.

وی با اشاره به جایگزین شدن چین بعد از خروج اروپایی ها از بازار ایران به جای توتال و شرکت های خودروسازی اضافه نمود: اینگونه نمی تواند باشد که ما پا پس بکشیم که چینی ها وارد شوند.

کنایسل همچنین در پاسخ به سوال انتظار از برخورد آمریکا نیز گفت: اتحادیه اروپا حتی بعد از بحران اقتصادی سال 2012 نتوانست سازوکار مشخصی برای مقابله با این نوع بحران ها پایه گذاری کند. باید یورو تقویت گردد تا بتواند نقش بیشتری در مبادلات بین المللی ایفا نماید و شاید این سازوکار اقتصادی بهانه ای برای مقابله با یکجانبه بودن نقش دلار در معین قیمت نفت و بازارهای بین المللی باشد.

وزیر امورخارجه اتریش در عین حال گفت: از نظر من این سازوکار اقتصادی، مناسب شرکت های عظیم انرژی نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 233

به "تاکید وزیر خارجه اتریش بر اهمیت راه اندازی سازوکار اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر خارجه اتریش بر اهمیت راه اندازی سازوکار اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید