تراشه ای که بیماری روانی کشنده را تشخیص می دهد!یک ریزتراشه سه بعدی ساخته شده به وسیله یک شرکت سوئیسی به دانشمندان اجازه می دهد تا پیچیدگی شبکه های سلولی سه بعدی را مطالعه نمایند.

به گزارش دَبی بلاگ، ایسنا به نقل از آی ای نوشت: یک شرکت سوئیسی اخیرا ادعا نموده که یک تراشه مغزی سه بعدی می تواند بیماری های روانی کشنده را تشخیص دهد.

تراشه ای که بیماری روانی کشنده را تشخیص می دهد!یک ریزتراشه سه بعدی ساخته شده به وسیله یک شرکت سوئیسی به دانشمندان اجازه می دهد تا پیچیدگی شبکه های سلولی سه بعدی را مطالعه نمایند.

یک ریزتراشه سه بعدی ساخته شده به وسیله یک شرکت سوئیسی به دانشمندان اجازه می دهد تا پیچیدگی شبکه های سلولی سه بعدی را مطالعه نمایند.

بر اساس گزارشی که Labiotech.eu در روز سه شنبه منتشر کرد، این تراشه سه بعدی به مشاهده ساختارهای پیچیده مانند مغز انسان یاری می نماید.

بیشتر بخوانید:

رازگشایی آذری جهرمی از بلایی که سر سرعت اینترنت بین الملل در ایران می آید

گروه خونی شما از چه بیماری هایی در امان است؟

شرکت سوئیسی 3Brain اعلام نمود که درک چگونگی شکل گیری اندام ها و نحوه رفتار سلول های آنها برای یافتن علل و درمان اختلالات رشدی و بعلاوه درک بعضی بیماری ها لازم است.

3Brain با مرکز سوئیسی الکترونیک و میکروتکنولوژی (CSEM) برای ساخت این فناوری سه بعدی همکاری کرد.

3Brain یک شرکت سوئیسی است که بر توسعه درمان های نسل تازه برای درمان اختلالات مغزی تمرکز دارد و CSEM نیز یک سازمان تحقیقاتی و فناوری خصوصی و غیرانتفاعی سوئیسی با بیش از 35 سال تجربه در توسعه فناوری عمیق است.

3Brain ادعا می نماید که فناوری آن می تواند همزمان به هزاران سلول متصل گردد و سیگنال های زیستی را با سرعت 20 هزار فریم در ثانیه در یک آرایه پیکسلی با تفکیک فضایی پردازش کند. این شرکت بعلاوه اظهار کرد که رابط های الکترونیکی سلولی مانند پچ ها و آرایه های چند الکترودی با چگالی بالا به دو بعد محدود می شوند و در هنگام میزان گیری سیستم های مدل سه بعدی مانند ارگانوئیدهای مغزی یا بافت ها از محدودیت های زیادی رنج می برند. 3Brain برای غلبه بر این چالش ها کوشش کرد تا یک رابط سلول-الکترونیک مبتنی بر فناوری نیمه رسانای اکسید فلزی تکمیلی ایجاد کند.

ریزتراشه سه بعدی CMOS (به نام Accura-3D) مجهز به الکترودهای حسی طلایی است که بر روی هزاران میکروسوزن پوشیده شده با پلیمرهای زیستی نصب شده است.

مائورو گاندولفو (Mauro Gandolfo)، مدیرعامل و یکی از بنیان گذاران 3Brain گفت: آنچه ما واقعا می خواهیم، این است که محققان را برای طرح سؤالات بیولوژیکی تازه و جسورانه که تا به امروز غیرممکن بوده است، توانمند کنیم.

رابط های الکترونیکی سلولی ما مفهوم تصویربرداری عملکردی بدون اپتیک را همگی بدون احتیاج به نشانگرهای بیولوژیکی، پروتئین های فلورسنت یا دستکاری ژنتیکی شبکه های سلولی توسعه می دهند. با Accura-3D، ما یک راهکار درجه یک ایجاد کردیم که می تواند مستقیما به معماری پیچیده بافت های سه بعدی و ارگانوئیدهای مغز دسترسی داشته باشد.

این شرکت اعلام کرد که بسیاری از بیماری های روانی از جمله صرع و آلزایمر را می توان به راحتی با این ریزتراشه تازه تشخیص داد.

227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 26699

به "تراشه ای که بیماری روانی کشنده را تشخیص می دهد!یک ریزتراشه سه بعدی ساخته شده به وسیله یک شرکت سوئیسی به دانشمندان اجازه می دهد تا پیچیدگی شبکه های سلولی سه بعدی را مطالعه نمایند." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه ای که بیماری روانی کشنده را تشخیص می دهد!یک ریزتراشه سه بعدی ساخته شده به وسیله یک شرکت سوئیسی به دانشمندان اجازه می دهد تا پیچیدگی شبکه های سلولی سه بعدی را مطالعه نمایند."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید