توضیحی درباره جداسازی بندرامام و بندرماهشهر

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/خوزستان نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی درباره مواضع خود درخصوص جداسازی بندرامام و بندرماهشهر، گفت: از ابتدای مجلس نهم، این موضوع را برای شهرستان شدن، دنبال کردم ولی هنوز مسئولان دو شهر به توافق نهایی نرسیده اند.

توضیحی درباره جداسازی بندرامام و بندرماهشهر

حبیب آقاجری در نشست مجمع نمایندگان خوزستان با اصحاب رسانه که شامگاه 12 خردادماه در اهواز برگزار گردید، با اشاره به عمده اقدامات ملی توسط مجلس یازدهم، اظهار کرد: تصویب قانون راهبردی لغو تحریم ها، اصلاح ساختار بودجه نویسی، قانون مالیات بر خانه های خالی، اولویت دادن به بخش نظارتی مجلس، طرح جوانی جمعیت به حمایت از خانواده و اختصاص قیر رایگان جهت راه های روستایی در بحث محرومیت زدایی، طرح یاری معیشتی 60 میلیون نفری و ... عمده اقدامات ملی انجام شده توسط مجلس یازدهم بود.

به گزارش خبرنگاران، وی همچنین درباره اقدامات انجام شده برای استان، گفت: آن چه بیشتر دنبال کردیم، طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی و بحث اشتغال زایی بود. همچنین در حوزه انتخابیه ام، با توجه به ظرفیت هایی که دارد، بحث فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی و مجتمع الماس بندر ماهشهر را دنبال می کنیم که قرارداد این مجتمع نیز منعقد شده است.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث بهداشت و درمان نیز بیمارستان ماهشهر، پنج سال بود که هیچ بودجه ای نداشت ولی سال جاری از بودجه ملی 45 میلیارد تومان و از بودجه استانی 20 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد. همچنین مجوز نصب چهار سی تی اسکن برای بیمارستان های ماهشهر گرفته شد. ضمن اینکه مجوز نصب یک سی تی اسکن هم برای بیمارستان امام رضا امیدیه گرفتیم که تا به امروز سه مورد، عملیاتی شده است و دو مورد دیگر هم به زودی نصب خواهد شد. پیگیری درباره راه اندازی بخش جراحی بیمارستان امام موسی کاظم (ع)، تکمیل دو درمانگاه جامع سلامت در علی آباد و شهرک شهید مطهری، اخذ مجوز راه اندازی بخش سی سی یو و اتاق عمل بیمارستان شهدای هندیجان و تجهیز بیمارستان هندیجان به دستگاه دیالیز، از جمله اقدامات انجام شده است.

وی اعلام کرد: در بخش راه نیز اقداماتی صورت گرفت؛ ساماندهی جاده هایی مثل جاده های ماهشهر، امیدیه و هندیجان را داشتیم. برای امیدیه نیز 145 میلیارد تومان از 4 درصد نفت که در مورد توسعه 28 مخزن نفت بود، تخصیص داده شد و در مرحله ابلاغ است و بیشتر در موضوعاتی مثل جاده و ایجاد مراکز آموزشی صرف خواهد شد. زهکشی زمین های کشاورزی جراحی نیز در حال اجرا است.

آقاجری گفت: ماهشهر فاقد یک ورزشگاه در شان مردم بود اما اکنون توافقات و کارهای مربوطه برای احداث این ورزشگاه انجام شده است که تامین 50 درصد از اعتبار آن را صنایع پتروشیمی، 20 درصد از آن توسط بودجه استانی و 30 درصد هم توسط وزارت ورزش تامین خواهد شد. همچنین 300 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل فاضلاب بندرماهشهر و بندرامام، تخصیص داده شد.

وی همچنین درباره مواضع خود درخصوص جداسازی بندرامام و بندرماهشهر، مطرح نمود: از ابتدای مجلس نهم که خودم نیز حضور داشتم، این موضوع را برای شهرستان شدن، دنبال کردم اما اختلافی روی محدوده بود که ما هم گفتیم بر اساس شاخصه ها و معیارها، محدوده به صورتی تقسیم گردد که حق و حقوق دو شهرستان رعایت گردد. اکنون هم تمام این امکانات انجام شده است ولی هنوز مسئولان دو شهر به توافق نهایی نرسیده اند. در حال دنبال کردن این موضوع هستیم تا هر چه سریع تر تحقق پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 18018

به "توضیحی درباره جداسازی بندرامام و بندرماهشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحی درباره جداسازی بندرامام و بندرماهشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید