حربه تازه چین علیه آمریکا؛ جنگ مردمی علیه جاسوسان سازمان سیا

به گزارش دَبی بلاگ، در پی اعلام راه اندازی مرکز ضد چین به وسیله سازمان سیا، یک رسانه وابسته به ارتش چین خواهان جنگ مردمی علیه عوامل جاسوسی آمریکا شد.

حربه تازه چین علیه آمریکا؛ جنگ مردمی علیه جاسوسان سازمان سیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک روزنامه وابسته به ارتش چین خواهان جنگ مردمی برای شکست جاسوسان آمریکا پس از ایجاد یک واحد تازه به وسیله سازمان سیا با تمرکز بر چین شد.

به نوشته روزنامه چاینا مورنینگ پست، گزارش های مربوط به راه اندازی مرکز ماموریت چین در 7 اکتبر، که ویلیام برنز، مدیر سیا اطلاع داد و گفت که با هدف مقابله با مهمترین تهدید ژئوپلیتیک قرن اجرا شده، در رسانه های چین بسیار گسترده شده است.

یک کلیپ ویدئویی که در روزهای گذشته به طور گسترده منتشر و به وسیله بسیاری از رسانه های دولتی چین پخش شد ، نشان می دهد که سیا در حال استخدام عوامل چینی زبان است که زبان ماندارین و کانتونی را تکلم می نمایند. در پی این مسئله، یک روزنامه وابسته به ارتش چین خواهان جنگ مردمی برای شکست جاسوسی آمریکا پس از ایجاد یک واحد تازه به وسیله سازمان سیا شد.

این روزنامه نوشت: هیچ روباه حیله گر نمی تواند یک شکارچی خوب را شکست دهد. برای حفظ امنیت ملی، ما فقط باید به مردم اعتماد و تکیه کنیم.

این روزنامه در ادامه نوشت: جنگ مردمی برای محافظت برابر خطرات اطلاعاتی و غیرممکن بودن عمل جاسوسان لازم است.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر اقدام سیا را محکوم نموده بود. لو یوچنگ معاون وزیر امور خارجه چین نیز هفته گذشته در مصاحبه با شبکه سی جی تی ان ، صداقت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در خصوص تعهد خود مبنی بر عدم جنگ سرد تازه با چین زیر سئوال برد و از تشدید کوشش های واشنگتن برای مهار پکن انتقاد کرد.

مقام های چینی در طول این سالها برابر خطرات جاسوسی خارجی هوشیار بوده اند. پس از افشای دستورالعمل های دقیق در ماه آوریل، وزارت امنیت چین در ماه اوت بیان کرد که سال گذشته در مقایسه با پنج سال قبل پرونده های جاسوسی، اقتصادی و اقتصادی هفت برابر شده است.

روزنامه آمریکایینیویورک تایمز نیز سال 2017 گزارش داد که عملیات جاسوسی سیا در داخل چین بین سال های 2010 تا 2012 ضربه مهلکی را متحمل شد و دستکم ده ها عامل سیا کشته یا ناپدید شدند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21321

به "حربه تازه چین علیه آمریکا؛ جنگ مردمی علیه جاسوسان سازمان سیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حربه تازه چین علیه آمریکا؛ جنگ مردمی علیه جاسوسان سازمان سیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید