درمان های خانگی آنفلوانزا

به گزارش دَبی بلاگ، آنفولانزا در نتیجه عفونت با ویروس های آنفلوانزا به وجود می آید، و با احتقان بینی، گلو درد و تب معین می گردد. مقاله پیشِ رو چند داروی خانگی که به کاهش و فرونشاندن این علائم یاری می نمایند را معرفی خواهد نمود.

درمان های خانگی آنفلوانزا

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آنفولانزا در نتیجه عفونت با ویروس های آنفلوانزا به وجود می آید، و با احتقان بینی، گلو درد و تب تعیین می شود. مقاله پیشِ رو چند داروی خانگی که به کاهش و فرونشاندن این علائم یاری می نمایند را معرفی خواهد نمود.

اصطلاح آنفولانزا به یک عفونت ویروسی شایع شناخته شده تحت اسم آنفلوانزا اشاره دارد که بینی، گلو، برونشها یا نایژها و دیگر بخش های سیستم تنفسی فوقانی را تحت تأثیر قرار می دهد. آنفولانزا، در بیشتر موارد، به هیچ گونه عوارض شدید منجر نمی شود.

علائم شایع آن، تب، سردرد، سرفه خشک، لرز و تعریق، احتقان بینی، آبریزش بینی، و از دست دادن اشتها را شامل می شود. علائم بعلاوه ممکن است شامل درد پشت، درد اندام، خستگی، ضعف، و احساس بی رمقی و بی حالی و بعلاوه اسهال و استفراغ در بچه ها باشد. آنفولانزا بسیار مسری است، و به راحتی می تواند به وسیله عطسه، سرفه، و حتی صحبت کردن انتقال یابد. ذرات ویروس می توانند به وسیله قطره های کوچک منتشر شده به وسیله افراد مبتلا پخش شده و متعاقباً فرد سالم را آلوده سازند.

درمان های خانگی جهت کنترل آنفولانزا

استراحت مهمترین درمان خانگی آنفولانزا به شمار میرود. داشتن خواب کافی به آرام ساختن بدن و تقویت سیستم ایمنی جهت دفع عفونت یاری می نماید.

سوپ مرغ خانگی در عین حال یکی دیگر از درمان هایی است که افراد زیادی از آن پیروی می نمایند. این غذا نه تنها خوشمزه می باشد، بلکه به برطرف علائم هم یاری می نماید.

هنگامی که آنفولانزا با تب، استفراغ یا اسهال همراه باشد، بدن از کم آبی رنج خواهد برد. این امر می تواند شرایط را بیش از پیش تشدید سازد. بنابراین اندازه زیادی آب، آب میوه، چای گیاهی، سودا، نوشیدنی های الکترولیتی، سوپ گرم، و غیره مصرف کنید، به این علت که بدن را به خوبی هیدراته یا آب دار نگه می دارند. از مصرف قهوه و دیگر نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید، به این علت که به اسم دیورتیک (هر ماده ای که موجب افزایش جریان ادرار شده، که خود موجب می شود بدن از آب اضافی خلاص شود) عمل می نمایند.

آقطی سیاه یا انگور کولی (Elderberry) تعیین شده است که فعالیت ضد ویروسی در برابر انواع آنفلوانزا A و B از خود آشکار می سازد. غیر از آن، آقطی بعلاوه به اسم عامل ضد التهابی طبیعی عمل می نماید. مطالعات نشان داده است که عصاره اقطی در خلاص شدن از شر علائم آنفلوانزا در طی 2 تا 3 روز و در پی آن بهبودی کامل، مفید است.

یکی دیگر از درمان های طبیعی جهت کاهش علائم آنفولانزا، استفاده از گیاهی دارویی بنام ریشه شیرین بیان است. این گیاه بعلاوه طبیعت ضد ویروسی داشته و در آنفولانزا، و بعلاوه تبخال و هپاتیت مفید می باشد.

سرفه خشک ممکن است مانع از داشتن خواب کافی شود، و موجب خستگی می شود. می توانید تکه های خام از ریشه زنجبیل را به منضور کاهش سرفه جویده و یا مخلوطی از زنجبیل و عسل را مصرف نمایید. متناوباً، می توانید اندازهی عسل را در یک فنجان آب داغ مخلوط نموده و هرزمان که احساس می کنید احتیاج به سرفه دارید، مصرف کنید. بعلاوه می توانید کمی آب لیمو را در این نوشیدنی بچکانید تا به آن طعم و مزه دهد.

شما می توانید پرتقال، گریپ فروت، لیمو، پاپایا، گواوا، پوملو، آناناس، نارنگی، آتیس (atis)، گوجه فرنگی، انبه، و غیره مصرف کنید. این میوه ها سرشار از ویتامین C، بوده که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بدتر شدن این شرایط می شوند.

اندازه سرایت آنفولانزا در زمستان بیشتر است، به این علت که این ویروس می تواند به خوبی در درجه حرارت پایین تر رشد کند. اطمینان حاصل کنید که جنبه های احتیاطی را رعایت نموده و از سرایت این عفونت به دیگران جلوگیری نمایید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20785

به "درمان های خانگی آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید