دفتر سیاسی طالبان: 76 نیروی امنیتی افغانستان آزاد شدند

به گزارش دَبی بلاگ، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه، 76 نیروی امنیتی را در دو ولایت افغانستان آزاد کرده است.

دفتر سیاسی طالبان: 76 نیروی امنیتی افغانستان آزاد شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که 76 نیروی امنیتی در ولایت های وردک و غزنی از زندان های این گروه آزاد شده اند.

وی در توئیتی نوشت که 46 نفر از نظامیان دولت افغانستان در این ولایت ها از زندان آزاد شدند و در یک اقدام جداگانه دیگر نیز 30 نفر از زندانیان دولتی که اخیراً در ولایت غزنی اسیر شده بودند برای ایجاد حسن نیت آزاد شدند.

این نیروهای امنیتی دولت افغانستان در حالی از زندان های طالبان آزاد شدند که اشرف غنی رئیس جمهور این کشور گفت: بزودی 2 هزار زندانی طالبان آزاد می شوند.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز به تازگی گفته که آزادی تبادل زندانیان در افغانستان به مرحله مهمی رسیده است.

دولت افغانستان تا به امروز سه هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است.

بر اساس توافقنامه دوحه بین آمریکا و طالبان، برای آغاز مذاکرات بین الافغانی باید پنج هزار زندانی طالبان و یکهزار از زندانیان نیروهای دولتی آزاد شوند.

از سوی دیگر، صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور افغانستان به خبرنگاران گفته است که دستیابی به صلح و آغاز مذاکرات بین الافغانی از تعهدات مهم دولت است.

وی اضافه کرد: آزادی زندانیان طالبان ادامه دارد اما این گروه نیز با توافق خود را مبنی بر آزادی نیروهای دولتی عملی کند.

.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9422

به "دفتر سیاسی طالبان: 76 نیروی امنیتی افغانستان آزاد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر سیاسی طالبان: 76 نیروی امنیتی افغانستان آزاد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید