شیوع کرونا در شرق اروپا

به گزارش دَبی بلاگ، همه گیری ویروس کرونا در کشورهای شرق اروپا پس از یک دوره کوتاه فروکش، دوباره اوج گرفته است.

شیوع کرونا در شرق اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با گذشت حدود شش ماه از شروع همه گیری ویروس کرونا در دنیا، دولت های اروپایی که با گام هایی لرزان در راستا کاهش محدودیت ها قرار داشتند، با موج دوم بیماری کووید - 19 روبه رو شده اند.

در حالی که اروپا با سپری کردن سه ماه سخت از شرایط قرنطینه اجباری و اعمال محدودیت های شدید برای مهار این بیماری همه گیر، قصد داشت کم کم به دوره زندگی عادی بازگردد، مشاهده افزایش آمار مبتلایان در بعضی کشورهای قاره سبز، زنگ خطرها از شروع احتمالی موج دوم بیماری را به صدا در آورده است.

خبرگزاری رویترز روز شنبه از ورشو به نقل از وزارت بهداشت لهستان گزارش داد که این کشور شرق اروپا در 24 ساعت گذشته با 658 مورد ابتلاء به ویروس کرونا، بالاترین میزان همه گیری را برای سومین روز پیاپی ثبت نموده است.

بیش از 200 مورد از این ابتلائات در منطقه معدنکاری سیلسیا در جنوب لهستان ثبت شده که این ویروس در میان معدنچیان و کارگران معدن شیوع یافته است.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان این کشور به 46 هزار و 346 مورد رسید.

این وزارتخانه همچنین پنج مورد مرگ ناشی از بیماری کووید - 19 را گزارش داده است که به این ترتیب آمار تلفات این کشور به یک هزار و 721 مورد رسید.

نخست وزیر لهستان در روزهای گذشته به احتمال تشدید بعضی محدودیت ها در صورت وخیم تر شد وضع اشاره نمود.

لوکاس سوماسکی وزیر بهداشت لهستان روز شنبه ازسرگیری اعمال محدودیت ها بر جشن های عروسی و ازدواج را محتمل دانست که در هفته های گذشته منبع اصلی بسیاری از انتشار بیماری کووید -19 بوده است.

سوماسکی به یک شبکه رادیویی خصوصی کشورش گفت: ما اجرای محدودیت هایی را مانند کاهش شمار میهمانانی که مجوز حضور در جشن های ازدواج دارند یا تدابیر دیگری به منظور نظارت بیشتر بر این مراسم در نقاطی که بالاترین آمار ابتلاء را دارد، آنالیز می کنیم.

اکنون حداکثر شمار میهمانان حاضر در مراسم ازدواج در لهستان، 150 نفر است.

سازمان ها و نهادهای خدمات بهداشتی، از سرگرفته شدن بیماری کووید - 19 را در میان معدنچیان، نتیجه کاهش محدودیت ها و شرایط کاری در معدن های زغال سنگ می دانند که اجرای دقیق مقررات فاصله گزاری اجتماعی در آنها سخت است.

به گزارش ایرنا؛ در حالی که موج جدید همه گیری ویروس کرونا، قاره اروپا را فرا می گیرد، محدودیت های مقابله با همه گیری این ویروس در کشورهای اروپایی موجب گستردگی رکود مالی در این کشورها تا بالاترین میزان در سه دهه اخیر شده است.

اداره آمار کشورهای اروپایی حوزه یورو در تازه ترین گزارش اعلام نموده که رکود مالی در این کشورها و در سه ماهه دوم سال 2020 به بالاترین میزان در ربع قرن اخیر رسیده است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تازگی و پس از مذاکرات و چالش های فراوان بر سر یک بسته حمایتی 750 میلیارد یورویی برای یاری به احیای اقتصادهایشان توافق نموده اند که به گمان کارشناسان در صورت بروز موج دوم شیوع کرونا کفایت نخواهد کرد.

بر اساس تازه ترین آمار کرونا در کشورهای شرق اروپا، اوکراین با بیش از 71 هزار مبتلا و 1709 فوتی در ردیف نخست و پس از آن بلاروس با بیش از 67 هزار ابتلا و 559 مرگ و رومانی با حدود 52 هزار مبتلا و 2379 مرگ قرار دارند.

لهستان با 46 هزار و 346 مبتلا و 1721 فوتی در صندلی چهارم کشورهای درگیر کرونا در اروپای شرقی ایستاده است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10851

به "شیوع کرونا در شرق اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع کرونا در شرق اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید