صادرات کالاهای دانش بنیان در کشور شتاب گرفت

به گزارش دَبی بلاگ، معاونت علمی و فناوری گفت با ایجاد کریدور صادرات محصولات دانش بنیان، صادرات کالاهای دانش بنیان در کشور شتاب گرفت.

صادرات کالاهای دانش بنیان در کشور شتاب گرفت

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایرانبه نقل از معاونت علمی و فناوری، تسهیل صادرات دانش بنیان ها هدفی است که منجر به خلق ثروت و ارزش آفرینی مالی در کشور می گردد. محصولاتی متفاوت که با کوششی مضاعف و همکاری های مشترک به سبد صادراتی کشور افزوده شده است. خدماتی دانش بنیان که برای صادرات به دیگر کشورها احتیاجمند سازوکارهای قانونی هستند.

این کوشش ها سال 93 با ایجاد کریدور توسعه صادرات شتاب بیشتری گرفت و حمایت ها از معرفی و فروش محصولات دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق در کشورهای هدف، مدلی قانونی و هدفمند تجربه کرد. با این کار، خدماتی برای تسهیل فرآیند صادرات کالاها و ارائه آموزش ها و مشاوره های مورد احتیاج برای آن در یک فرایند مشخص و به صورت تخصصی به شرکت ها ارائه شد.

شناسایی شرکت های توانمند صادراتی نقطه شروع این فعالیت ها است. ابتدا شرکت ها و محصولات آنها شناسایی می شوند تا فرآیند صادرات به آنها آموزش داده گردد و بعد با یاری قوانین حمایتی که مشخص شده است، جهت صادرات برای آنها هموار می گردد. این کار هم با ارائه خدماتی با کیفیت و اثربخش برای توسعه توان صادراتی شرکت ها انجام می گیرد.

مالک سعیدی مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این خدمات، بیان کرد: معاونت علمی و فناوری برای فراوری ثروت از صادرات محصولات دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق، اقدام به حمایت از خدمات ارائه شده توسط کریدور نموده است.

به گفته وی، این حمایت ها مشمول محصولات با فناوری و کیفیت بالای دانش بنیانی می گردد. محصولاتی که با صادراتشان برای جامعه ثروت آفرینی می نمایند.

مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معتقد است که این کار به افزایش سرعت صادرات محصولات دانش بنیان و انتخاب جهتی درست برای این کار، منجر می گردد. نتیجه آن هم شتاب دریافت صادرات کالاهایی است که در مرز دانش به فراوری رسیده است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12894

به "صادرات کالاهای دانش بنیان در کشور شتاب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات کالاهای دانش بنیان در کشور شتاب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید