طرز تهیه خوراک مرغ عسلی طعم دار و خوشمزه

به گزارش دَبی بلاگ، از شیرین پلو و فسنجان که بگذریم، غذاهای شیرین جای زیادی در سفره ما ندارند اما وقتی بسیاری از همین غذاهای ناآشنا روی میز مهمانی قرار می گیرند، توجه همه را به طعم خاصشان جلب می نمایند. در این مطلب طرز تهیه یکی از پرطرفدارترین خوراک های شیرین را به شما آموزش می دهیم. خوراک مرغ عسلی ، یک مرغ برشته خوشمزه است که با سس متفاوت و ساده عسل طعم دار شده. مطمئن باشد که شما هم مثل هواداران قدیمی خوراک های شیرین، از چشیدن مرغ با عسل پشیمان نمی شوید.

طرز تهیه خوراک مرغ عسلی طعم دار و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه مرغ عسلی

  • ران مرغ با پوست و استخوان چهار تا شش تکه
  • نمک دریا به میزان لازم
  • روغن زیتون بکر یک قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز تند خرد شده یک عدد
  • سبزیجات شسته و خرد شده به میزان لازم
  • عسل دو قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ عسلی

مرحله اول

برای طعم دار کردن مرغ، روش های متعددی وجود دارد. می توانید آن را با سیر و رزماری مزه دار کنید، مرغ را با سس انار سرو کنید یا اینکه به شیوه تایلندی ها مرغ با سس باربکیو بار بگذارید. در این مطلب روش متفاوتی را برای طعم دادن به مرغ به شما معرفی می کنیم.

برای آغاز تکه های مرغ را بشویید و با یک دستمال تمیز دو طرفشان را خوب خشک کنید. سپس به میزان کافی به هر دو طرف مرغ ها نمک و فلفل بزنید و آن را در تابه مناسبی که داخلش روغن زیتون ریخته اید قرار دهید. تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید در ان را ببندید تا مرغ ها سرخ شوند. در زمان سرخ شدن مرغ ها، آنها را تکان نداده و زیر و رو نکنید.

مرحله دوم

حدود 20 دقیقه طول می کشد که یک طرف مرغ خوب سرخ و برشته گردد. بعد از اینکه به میزان کافی سرخ شد، مرغ را به طرف دیگر برگردانید و دوباره در تابه را ببندید. علت بستن در این است که مرغ کمی آب بیندازد و زمان سرخ شدن آن طولانی گردد. در این صورت مرغ بدون آنکه احتیاج به اضافه کردن آب داشته باشد به میزان کافی می پزد و پوست آن بعد از سرخ شدن خشک و ترد می گردد.

مرحله سوم

در فاصله تفت خوردن فلفل، سبزیجات دلخواهتان مثل کاهو، بروکلی و … را خرد نموده و در یک کاسه بزرگ بریزید. به آنها نمک و فلفل بزنید و خوب زیر و رویشان کنید.

مرحله چهارم

وقتی ران های مرغ سرخ شدند و آنها را از تابه بیرون آوردید، فلفل قرمز خرد شده را در همان روغن به جای مانده تفت دهید. وقتی فلفل تفت خورد، شعله را خاموش کنید و عسل را در تابه بریزید تا با همان حرارت تابه آب گردد و بافت بازتری پیدا کند. عسل را با فلفل و سرکه سیب مخلوط کنید. یک قاشق از این سس را روی سبزیجاتی که آماده نموده بودید بریزید و مرغ ها را آغشته به باقی سس کنید.

مرحله پنجم

مرغ های آغشته به سس عسل را در ظرف سرو بکشید و سالادی که به آن سس عسلی زده اید را هم کنار آنها قرار دهید. یادتان نرود که اگر تابه ای که مرغ را در آن سرخ نموده اید بخاطر چسبیدن تکه های مرغ غیرقابل استفاده شد، قبل از آماده کردن سس با یک قاشق چوبی مرغ های چسبیده به کف تابه را از کف آن جدا کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 26898

به "طرز تهیه خوراک مرغ عسلی طعم دار و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک مرغ عسلی طعم دار و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید