طرز تهیه کیک برنجی کره ای به دو روش آسان

به گزارش دَبی بلاگ، در این مقاله، طرز تهیه کیک برنجی کره ای را به شما نشان می دهیم. کیک برنجی در آشپزخانه یک کره ای، حکم پاستا در آشپزخانه یک ایتالیایی را دارد. بعید است در کره به یک سوپرمارکت بروید و کیک برنجی، کیمچی، آنچوی و سیر ترشی نداشته باشد. اما این اقلام را نمی توانید در همه فروشگاه های چینی یا ژاپنی پیدا کنید. بنابراین اگر می خواهید غذای کره ای درست کنید، دانستن طرز تهیه کیک برنجی کره ای ضروری ست.

طرز تهیه کیک برنجی کره ای به دو روش آسان

Garaetteok یا کیک برنجی کره ای در تهیه کیمچی و دوکبوکی (کیک برنجی تند) استفاده می گردد. اما استفاده از کیک برنجی به این دو غذا محدود نمی گردد. یک کره ای ممکن است صبح ها به همراه قهوه اش، کیک برنجی آب پز با بادام زمینی و عسل بخورد. عصرها، آن را در روغن زیتون به همراه گوشت و سبزیجات سرخ کند و شب ها با کیک برنجی، کیمچی درست کند.

در این مقاله طرز تهیه کیک برنجی کره ای را به ساده ترین روش ممکن آموزش می دهیم. با دانستن طرز تهیه کیک برنجی کره ای، به راحتی می توانید دوکبوکی را که یک غذای خیابانی بسیار محبوب کره ای ست، بپزید. در همین مقاله، طرز تهیه دوکبوکی کره ای را هم به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه کیک برنجی کره ای

  • آرد برنج 2 پیمانه (250 گرم)
  • نمک ریز 1 قاشق چای خوری
  • نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
  • آب جوش برای مایکروفر 3/4 پیمانه (175 گرم) تقسیم شده به سه پیمانه 1/4
  • آب جوش برای بخارپز 2/3 پیمانه (155 گرم)
  • روغن کنجد 1/2 قاشق چای خوری

با استفاده از مواد فوق در طرز تهیه کیک برنجی کره ای می توانید حدود 450 گرم کیک برنجی (برای 4 نفر) سرو کنید. کیک برنجی کره ای را به دو روش می توانید در منزل تهیه کنید: با استفاده از مایکروفر و بخارپز. در ادامه، طرز تهیه کیک برنجی کره ای را به هر دو روش آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک برنجی کره ای با مایکروفر

  1. آرد برنج، نشاسته ذرت، نمک و 1/4 پیمانه آب جوش را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروفر با هم ترکیب و خوب مخلوط کنید. 1/4 پیمانه دیگر آب جوش را اضافه و دوباره آن ها را مخلوط کنید. (مخلوط کیک برنج باید صاف باشد و بتوانید به راحتی آن را هم بزنید. این یک اصل مهم در طرز تهیه کیک برنجی کره ای است.)
  2. روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و یک شکاف کوچک ایجاد کنید تا بخار خارج گردد. به مدت 2 دقیقه در مایکروفر قرار دهید (بر اساس مایکروفر 1250 وات).
  3. کاسه را بیرون بیاورید و 1/4 فنجان از آب جوش به جای مانده را اضافه کنید. دوباره روی کاسه را بپوشانید و کاسه را داخل مایکروفر برگردانید و 1 دقیقه و 30 ثانیه دیگر آن را گرم کنید. کاسه را از مایکروفر خارج کنید.
  4. روی تخته برش را با یک مت پخت سیلیکونی یا چند لایه نایلون بپوشانید تا هنگام شکل دادن، کیک برنج به آن نچسبد؛ بعلاوه می توانید روغن کنجد را روی سطح کار خود بمالید. بسیاری افراد این نکته را در طرز تهیه کیک برنجی کره ای فراموش می نمایند و با مشکل روبرو می شوند.
  5. خمیر کیک برنجی را با احتیاط از ظرف خارج کنید و روی سطح کار قرار دهید.
  6. خمیر کیک برنجی را ورز دهید. حدود 5 دقیقه آن را با یک دسته هاون بکوبید تا کیک برنجی بافت الاستیک پیدا کند. در این مرحله، خمیر کیک برنج بسیار داغ است؛ بنابراین از دستکش بهره ببرید و مراقب باشید.
  7. کیک برنج شما آماده است و می توانید آن را برای دوکبوکی برش دهید. این طرز تهیه کیک برنجی کره ای برای هر نوع غذایی که کیک برنجی در آن ضروری است، کاربرد دارد.

در ادامه، طرز تهیه کیک برنجی کره ای با بخارپز را آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک برنجی کره ای با بخارپز

  1. آرد برنج، نشاسته ذرت، نمک ریز و 2/3 پیمانه آب جوش را در یک کاسه با هم ترکیب و خوب مخلوط کنید.
  2. یک قفسه بخارپز را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر کیک برنج را اضافه و حدود 25 دقیقه روی حرارت زیاد بخارپز کنید.
  3. روغن کنجد را روی سطح کار بمالید. خمیر کیک برنج داغ را روی آن قرار دهید. حدود 5 دقیقه با یک دسته هاون بکوبید تا صاف و کشدار گردد.
  4. کیک برنج شما آماده است.

با این دستورالعمل طرز تهیه کیک برنجی کره ای، تنها 25 دقیقه طول می کشد تا کیک های شما آماده شوند.

طرز تهیه دوکبوکی کره ای

کیک برنجی تند که به آن دوکبوکی هم گفته می گردد، شناخته شده ترین و محبوب ترین غذای خیابانی در کره است. حال که طرز تهیه کیک برنجی کره ای را آموخته اید، می توانید آن را بپزید.

مواد لازم برای تهیه دوکبوکی کره ای

  • کیک برنج کره ای 300 گرم
  • کیک ماهی برش داده شده با میزان میانه 2 ورق (105 گرم)
  • پیاز میانه نازک برش داده شده 75 گرم
  • برگ کلم برش داده شده به نوارهای میانه 145 گرم
  • پیازچه خرد شده 1 ساقه
  • روغن برای سرخ کردن ترجیحا روغن سبوس برنج به میزان لازم
  • کنجد بوداده برای تزئین به میزان دلخواه

مواد لازم برای تهیه سس دوکبوکی

  • رب فلفل 2 قاشق غذاخوری
  • شکر 2 قاشق غذاخوری
  • پودر فلفل قرمز 1/2 قاشق چای خوری
  • سیر خرد شده 1 قاشق چای خوری
  • آب 1/3 فنجان

با توجه به میزان کیکی که با استفاده از طرز تهیه کیک برنجی کره ای درست نموده اید، می توانید این غذا را برای 4 الی 5 نفر سرو کنید.

دستور پخت دوکبوکی

  1. خمیری را که در طرز تهیه کیک برنجی کره ای درست نموده بودید، به 5 قسمت مساوی تقسیم کنید.
  2. 1/2 قاشق غذاخوری روغن کنجد را روی کف دست خود بریزید و به آرامی روی کیک های برنج بمالید. روغن کنجد به کیک های برنجی طعم خوبی می دهد و از چسبیدن آن ها به یکدیگر جلوگیری می نماید.
  3. کیک برنجی را به شکل رول استوانه ای به قطر 1 تا 1.5 سانتی متر درآورید و به قطعات 6 سانتی متری (تقریبا میزان انگشت کوچک) برش دهید.
  4. یک تابه ووک را از قبل روی حرارت میانه خوب گرم کنید. میزانی روغن و پیاز را اضافه کنید؛ هم بزنید تا پیاز نرم گردد.
  5. کلم را اضافه کنید و هم بزنید تا نرم گردد.
  6. تمام مواد سس را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید.
  7. کیک برنجی، کیک ماهی و سس چاشنی را به تابه اضافه کنید. آن ها را خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا کیک برنجی و کیک ماهی بپزد (حدود 2 دقیقه). حرارت را کم کنید.
  8. پیازچه را اضافه کنید، سریع هم بزنید و با میزانی کنجد تزئین و سرو کنید.

نکاتی که در طرز تهیه کیک برنجی کره ای حتما باید در نظر بگیرید

  • میزان آب جوش مورد احتیاج شما بر اساس میزان خشک یا مرطوب بودن آرد برنج معین می گردد. بنابراین در طرز تهیه کیک برنجی کره ای ممکن است لازم باشد میزان آب بیشتر یا کمتری بهره ببرید. طبیعتا هرچه آرد خشک تر باشد، آب بیشتری باید اضافه کنید.
  • هنگامی که باید آب جوش بیشتری اضافه کنید، از یک پیمانه میزان گیری کوچک تر بهره ببرید تا بتوانید میزان آب را کم کم اضافه کنید.
  • افزودن نشاسته به کیک برنج که در طرز تهیه کیک برنجی کره ای گفته شد، بافت نرم و جویدنی بیشتری به کیک می دهد، بنابراین اگرچه وجود آن ضرورتی ندارد اما بهتر است از نشاسته بهره ببرید.
  • اگر خودتان آرد برنج درست می کنید، از برنج دانه کوتاه یا دانه میانه بهره ببرید. آرد برنج دانه بلند مانند برنج های هندی و پاکستانی اصلا مناسب طرز تهیه کیک برنجی کره ای نیست.
  • اگر از آرد برنج منجمد استفاده می کنید، قبل از استفاده آن را از فریزر خارج کنید و بگذارید 1 ساعت در دمای اتاق بماند.
  • آرد برنج را قبل از پخت الک کنید.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 25081

به "طرز تهیه کیک برنجی کره ای به دو روش آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک برنجی کره ای به دو روش آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید