طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مخصوص؛ آموزش تصویری

به گزارش دَبی بلاگ، امروز دستور تهیه یک غذای لذیذ رو داریم که میتونید با پختش یک وعده غذایی مجذوب کننده برای اهالی منزل بسازید(مخصوصا برای شام)! و حتی توی مهمونیاتون این غذای فوق العاده رو سرو کنید. سینه مرغ شکم پر اینقدر مجذوب کننده و خوشمزه هست که میتونید به راحتی در برنامه غذایی هفتگیتان جا دهید و هربار با مواد تازه امتحانش کنید و از طعم های مختلف و خوشمزش لذت ببرید! مرغ پرشده با قارچ و پنیر یکی دیگر از نام هایی است که معمولا برای این غذا در نظر گرفته میشود. اگر دوست دارید غذاهای تازه با مرغ را امتحان کنید، پیده مرغ و پیراشکی مرغ را از دست ندهید. برای تهیه این غذای تازه که در عین حال ساده و راحت هم هست به مواد زیر احتیاج دارید:

طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مخصوص؛ آموزش تصویری
مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ با قارچ
سینه مرغ بدون استخوان2 عدد
قارچ200گرم
کره50 گرم
پیاز میانه1 عدد
سیر2 حبه
خامه100 میلی لیتر
شیر یا آب مرغ2 پیمانه
جعفری خرد شده2 قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای یا ریکوتا3قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا1/2 پیمانه
پودر سیر1/2 ق غذاخوری
پودر پاپریکا1/2 ق غذاخوری
نمک، فلفل سیاهبه میزان لازم

مراحل پخت خوراک مرغ خوشمزه:

1- پیاز را خرد کنید و در تابه با میزانی روغن تفت دهید. قارچ رو اسلایسی برش دهید و به همراه سیر به پیاز اضافه کنید و تفت بدید تا قارچ کمی سرخ گردد و سپس از روی حرارت بردارید. قارچ که از حرارت افتاد، با جعفری و پنیر مخلوط کنید.

2- سینه های مرغ را مطابق تصویر برش دهید تا به شکل جیب دربیاد. اگر از قسمت ضخیم مرغ برش بدید موادتون بهتر داخل جیب می مونه. تمام سطح سینه مرغ را با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر وپاپریکا مرینیت(مزه دار) کنید و به تمام قسمتهای مرغ بمالید.

3- در این مرحله باید ترکیب قارچ و پنیر را به عنوان مواد میانی داخل برش سینه مرغ قراربدید و روی مواد، پنیر پیتزا بریزید.

4- با چند خلال دندان، لبه های سینه مرغ را ببندید. با اینکار از ریختن مواد میانی جلوگیری میکنید و امکان ریختن قارچ به بیرون کمتر می گردد.

5- بعد ازاینکه مرغ آماده شد، کمی کره داخل تابه بریزد و روی حرارت قراربدید. سینه های مرغ را به آرومی در تابه قراردهید تا سرخ بشه. هر دوطرف سینه را کمی سرخ کنید و بپزید.

6- در مرحله آخر باید سس را آماده کنید و سینه های مرغ را به سس منتقل کنید. برای تهیه سس، در تابه ای، کره بریزید و سیر خرد شده رو اضافه کنید و تفت بدید. دراین مرحله میتونید برای قوام بیشتر سس، نصف قاشق آرد هم اضافه کنید. بعد خامه رو اضافه کنید؛ نمک و فلفل و در آخر شیر یا آب مرغ رو بریزید. سینه ها رو به سس منتقل کنید.

7- روی ماهیتابه را با فویل بپوشونید و تابه را داخل فر با دمای 180 درجه بگذارید؛ حدودا 20 دقیقه یا نیم ساعت تا مرغ کاملا پخته بشه.

این غذا رو به همراه سبزیجات پخته یا کنار برنج میتوانید مصرف کنید. من از سیب زمینی تنوری و هویج آب پز کنار این غذا استفاده کردم.

نکات مهم پخت خوراک مرغ و قارج:

  • برای مواد داخلی این غذا، می توانید از مواد مختلفی بهره ببرید. مثلا قارچ را با اسفناج مخلوط کنید. یا فقط از ترکیب سیر و اسفناج و پنیر بهره ببرید، کلم بروکلی پخته را با پنیر میکس کنید و سینه مرغ را پر کنید.
  • میتونید از پنیر خامه ای یا حتی سس مایونز بهره ببرید و کلا پنیر پیتزا را حذف کنید.
  • برای تهیه سس هم میتونید سسی مشابه سس قارچ درست کنید. یا خامه رو حذف کنید و به جای آن، آرد و شیر بزنید.
  • در نهایت هم میتونید سس به جامانده در تابه را روی مرغ یا کنار بشقاب سرو بریزید یا مثل من درظرف دیگه ای قرار بدید تا هرکس تمایل داشت بریزه روی مرغ.
  • اگر سینه مرغ رو قبل از مرینیت کردن و پر کردن، کمی با بیفتک کوب بکوبید تا گوشتش نرم و نازک تر گردد(البته زیاد نباید بکوبید) زودتر میپزه و گوشتتون هم نرم تره.

این غذا بسیار خوشمزه و لذیذه امیدوارم درست کنید و لذت ببرید. خوراک های مختلفی میتوان با مرغ درست کرد که اگر دنبال غذایی رژیمی و کم کالری هستید، پیشنهاد ما خوراک مرغ با لوبیا سبز است. در صورتی که میخواهید غذا کم رسمی تر و محلسی تر باشد، استیک مرغ مخصوص را امتحان کنید. بعلاوه برای طرز تهیه غذاهای دیگر به قسمت آشپزی در مجله اینترنتی خبرنگاران سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21804

به "طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مخصوص؛ آموزش تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک مرغ و قارچ مخصوص؛ آموزش تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید