طرز تهیه رب گوجه خانگی

به گزارش دَبی بلاگ، طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی با ساده ترین و سریع ترین روش های موجود در بازار و با بهترین کیفیت ، رب گوجه مورد نیازتان را طبق سلیقه خودتان درست کنید.

طرز تهیه رب گوجه خانگی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی

به گزارش گروه آشپزی خبرنگاران ، حتما این روزها به دلایل مختلفی شما هم به این فکر افتادید که رب گوجه فرنگی مصرفی خانه تان را خودتان درست کنید. قیمت سرسام آور رب گوجه فرنگی در بازار و مورد اطمینان نبودن مواد به کار رفته در آن از دلایلی هستند که خیلی از خانم های خانه دار این روزها به فکر تهیه رب گوجه فرنگی خانگی افتاده اند.

ما در این مقاله به طور کامل بهتون یاد میدیم که چجوری رب گوجه فرنگی خانگی خودتون را به بهترین شکل درست کنید، در پایان هم چند تا فوت کوزه گری بهتون میگیم که هرکسی بلد نیست و حسابی به دردتون میخوره ، پس با ما همراه باشید :

بهترین گوجه برای رب گوجه خانگی

مرغوب ترین و بهترین گوجه ای که می توانید برای تهیه رب گوجه خانگی از آن استفاده کنید، گوجه فصل تابستان (مخصوصا شهریور) است، به این دلیل که آبدارتر از گوجه های دیگر است و قیمت آن نیز پایین تر از بقیه است.

دستور پخت گوجه فرنگی خانگی

در ابتدا هر گوجه را به 4 قسمت تقسیم می کنیم و درون قابلمه می ریزیم و شعله زیر آن را روشن می کنیم و در حالت ملایم می گذاریم و هر 1 ساعت به آن سر میزنیم و به مدت 10 ثانیه به طور کامل محتویات داخل قابلمه را هم میزنیم تا ته نگیرد.

بعد از 6 ساعت شعله زیر قابلمه را خاموش می کنیم و گوجه ها را از صافی رد می کنیم و بعد با دست حسابی به آن چنگ میزنیم تا آب داخل گوجه به طور کامل از آن خارج شود و از صافی رد شود و تفاله باقی مانده را نیز دور می ریزیم.

سپس قابلمه را روی شعله متوسط می گذاریم و 6 ساعت روی آن می ماند و هر یک ساعت آن را هم میزنیم اما توجه داشته باشید که در 2 ساعت آخر باید مرتب بالای سر قابلمه باشید و آن را هم بزنید تا ته نگیرید و رب گوجه تان به رنگ سیاه درنیاید.

در 1 ساعت آخر روغن مایع را به آن اضافه کنید (برای هر 4 کیلوگرم گوجه فرنگی، 2 قاشق غذاخوری روغن مایع).

توجه داشته باشید که در 2 ساعت آخر باید به قدری قابلمه را هم بزنید تا رب گوجه به شکل نیمه خمیری و بسیار غلیظ دربیاید.

کمپوت کردن رب گوجه فرنگی خانگی

بعد از اتمام پخت رب گوجه فرنگی، به محض اینکه شعله زیر آن را خاموش می کنیم باید رب گوجه فرنگی را درون شیشه های تمیزو کاملا خشک و بدون بو بریزیم و درب آن را محکم ببنیدم. بعد از اینکه درب شیشه ها را بستیم باید آنها را به صورت وارونه روی سطح زمین قرار دهیم و 3 ساعت در همان حالت بمانند، بعد از آن می توانیم شیشه ها را داخل مکان دلخواه خود نگهداری کنیم.

یک روش دیگر برای کمپوت کردن رب گوجه فرنگی خانگی وجود دارد، به این صورت که بعد از این که رب گوجه را داخل شیشه ها ریختید و درب آن را محکم بستید، آن ها را داخل یک قابلمه پر از آب سرد قرار دهید (سطح آب تا بالای شیشه ها بیاید) و قابلمه را روی شعله گاز بگذارید تا به جوش بی آید و 20 دقیقه در حالت جوش بماند، سپس می توانید آن ها را از قابلمه خارج کرده و در محل دلخواه خود نگهداری کنید.

فوت های کوزه گری

  • برای تهیه 1 کیلو گرم رب گوجه فرنگی به 4 کیلوگرم گوجه نیاز است.
  • در 2 ساعت پایانی پخت رب گوجه فرنگی، رب گوجه درون قابلمه مدام قل میزند و ممکن است به بیرون پرتاب شود و محیط اطرافش را کثیف کند، برای جلوگیری از آن کافیست یک پلاستیک فریزر تمیز را باد کنید و روی رب گوجه در حال پخت درون قابلمه بگذارید. با این ترفند ساده محیط آشپزی تان را نیز تمیز نگه می دارید.
  • در خیلی از دستورالعمل های پخت رب گوجه فرنگی می گویند برای پیشگیری از کپک زدن رب گوجه با آن نمک اضافه کنید اما شما با کمپوت کردن رب گوجه با روش هایی که در بالا اشاره کردیم نیاز به این کار ندارید و رب گوجه تان قابلیت مصرف برای افراد دارای فشارخون را نیز دارد.
  • روغن مایع را حتما در 1 ساعت پایانی اضافه کنید تا رب گوجه خوش رنگی نصیبتان شود.

در پایان امیدواریم این آموزش براتون مفید بوده باشه و با استفاده از آن به راحتی برای خودتون رب گوجه فرنگی پزید و در این زمینه خودکفا بشید.

گردآوری : گروه آشپزی خبرنگاران

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12325

به "طرز تهیه رب گوجه خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رب گوجه خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید