ظرفیت نیروگاه های حرارتی 5 هزار مگاوات افزایش پیدا می نماید

به گزارش دَبی بلاگ، مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: در حال حاضر 68 درصد نیروگاه های کشور سهم بخش خصوصی و مابقی آن متعلق به بخش دولتی است.

ظرفیت نیروگاه های حرارتی 5 هزار مگاوات افزایش پیدا می نماید

آقای عبدالرسول پیشاهنگ گفت: سهم واحد های حرارتی از کل نیروگاه های منصوبه کشور 81 درصد است و سهم فراوری برق این واحد ها به 95 درصد رسیده است.

او با بیان اینکه فراوری سالانه 348 میلیارد کیلووات ساعت برق به وسیله نیروگاه های کشور، جایگاه ما را در دنیا جابه جا می نماید گفت: در حال حاضر 68 درصد نیروگاه های کشور سهم بخش خصوصی و مابقی آن متعلق به بخش دولتی است.

پیشاهنگ به ثبت چهار رکورد صنعت فراوری برق حرارتی در دوره اوج بار سال 1401 اشاره نمود و گفت: افزایش ظرفیت نیروگاه های حرارتی در یک سال با احداث 24 واحد نیروگاهی تازه به ظرفیت چهار هزار و 231 مگاوات و ارتقای توان و برطرف محدودیت فراوری در 286 واحد نیروگاهی به ظرفیت هزار و 35 مگاوات، فراوری 348 میلیارد کیلووات ساعت انرژی، نصب و راه اندازی یک واحد گازی نیروگاهی در مدت هشت ماه و اجرای 94 هزارمگاوات تعمیرات نیروگاهی قبل از شروع پیک، چهار رکوردی هستند که با همت و غیرت تلاشگران این حوزه به ثبت رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه با تعمیرات به موقع نیروگاه ها و اقدامات مدیریتی، ضریب آمادگی واحد های حرارتی در دوره اوج بار امسال بالغ بر 98 درصد بوده است، گفت: 107 هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا سرانجام اردیبهشت سال 1402 در دست اقدام است که تا به امروز 32 هزار مگاوات از آن شروع شده است.

او با بیان اینکه برای آمادگی در دوره اوج بار سال 1401 بیش از 144 هزار قطعه ساخت داخل شده است، گفت: ساخت روتور توربین نیروگاه بعثت، به مدار آمدن واحد های حادثه دیده 3 و 4 گازی نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، ساخت بلدرینگ واحد آسک، ساخت پره های توربین گازی H25، ساخت داخل روتور میتسوبیشی نیروگاه ری، بومی سازی سخت افزار و نرم افزار سیستم کنترل و هیدرولیک توربین بخار نیروگاه شازند از مهم ترین اقدامات اجرا شده در این حوزه هستند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به ساخت داخل کردن 95 درصد قطعات نیروگاهی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شده است تا برای تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده برنامه احداث سه هزار و 26 مگاوات نیروگاه حرارتی به وسیله برق حرارتی، هزار و 478 مگاوات نیروگاه حرارتی به وسیله صنایع و 515 مگاوات ارتقای ظرفیت عملی فراوری واحد های حرارتی در دستور کار قرار بگیرد.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 27923

به "ظرفیت نیروگاه های حرارتی 5 هزار مگاوات افزایش پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت نیروگاه های حرارتی 5 هزار مگاوات افزایش پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید