عشایر نمونه آشکار عمل به اقتصاد مقاومتی هستند

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان اقتصاد مقاومتی را راهبرد کنونی کشور طبق منویات رهبر انقلاب دانست و اضافه نمود: عشایر غیرتمند نمونه آشکار عمل به اقتصاد مقاومتی هستند.

عشایر نمونه آشکار عمل به اقتصاد مقاومتی هستند

جهت دریافت مشاوره خدمات تراکت a5 از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

ارسلان زارع امروز در جلسه شورای عشایری استان گیلان که در استانداری برگزار گردید، با بیان اینکه سازمان امور عشایر هدفی ارزشمند را اجرا می نماید، گفت: جامعه عشایر جامعه ای مولد و کم توقع و با بهره وری بالا است که در بخش مهم اقتصاد کشور یعنی فراوری به ویژه گوشت قرمز نقش موثر دارد.

وی با اشاره به نگهداری عشایر از 70 درصد دام سبک گیلان، اظهار کرد: تامین بخش عمده ای از گوشت قرمز مصرفی گیلان و سایر استان ها بر عهده عشایر است و در بعضی از مواقع صادرات داریم.

استاندار گیلان اقتصاد مقاومتی را راهبرد کنونی کشور طبق منویات رهبر انقلاب دانست و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های خودش را مبتنی بر همین راهبرد عملیاتی می نماید و عشایر غیرتمند نمونه آشکار عمل به اقتصاد مقاومتی هستند.

زارع ادامه داد: عشایر علاوه بر اینکه یک نیروی تاثیرگذار در عرصه فراوری و اقتصاد ملی و منطقه ای هستند، از میراث گذشته و زندگی فرهنگی و اجتماعی ما حراست می نمایند لذا با توجه به تنگناهای ملی دولت در حوزه تحقق درآمدها، اقدامات خوبی در بخش تقویت زیرساخت های زندگی روستایی و عشایری انجام شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ویژه از محل صندوق توسعه ملی برای بهبود معیشت و اشتغالزایی جامعه عشایر، یادآور شد: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی به عشایر نداریم.

این مقام مسئول، عشایر را سرمایه اجتماعی کشور در عرصه اقتصاد دانست و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد ارتقای شاخص های توسعه ای همچون بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، آگاهی ای عمومی و... در جامعه عشایر هستیم و امروز بسیاری از چهره های برجشته علمی و دانشگاهی و حتی مدیریتی کشور از عشایر هستند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اجرایی شدن طرح ارتقای سواد، دانش و مهارت در گیلان، یادآور شد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان یکی از دغدغه های مهم است و لذا عشایر و جوامع محلی می توانند بهترین حافظان منابع طبیعی باشند و باید با مشارکت آنان از مراتع و جنگل ها حفاظت کنیم؛ البته آموزش و آگاهی بخشی در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی خواهان ارتقای سطح توانمندسازی عشایر با استفاده از ظرفیت های آموزشی استان شد و اظهار کرد: در کنار نگاه مالی به عشایر، نگاه فرهنگی و اجتماعی و مذهبی داریم و لذا دستگاه های ذی ربط در اجرای برنامه های فرهنگی ویژه عشایر نیز کوشا باشند.

زارع در سرانجام عدم انطباق آمار واقعی عشایر با آمارهای فعلی را یکی از مسائل دانست و اظهار داشت: در صورت احصای آمار درست به عشایر خدمات بهتر و بیشتری می توانیم ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4918

به "عشایر نمونه آشکار عمل به اقتصاد مقاومتی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشایر نمونه آشکار عمل به اقتصاد مقاومتی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید