محسن پاک آیین: روابط ایران و آذربایجان گسترش یافته است

به گزارش دَبی بلاگ، محسن پاک آیین، سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در باکو در مصاحبه با یک رسانه جمهوری آذربایجان گفت، روابط این دو کشور همسایه طی سال های اخیر تقویت شده است.

محسن پاک آیین: روابط ایران و آذربایجان گسترش یافته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با توجه به نشست آینده سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به میزبانی باکو، یک رسانه جمهوری آذربایجان مصاحبه ای با محسن پاک آیین سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان ترتیب داده و نظر او را درباره روابط دو کشور و سفر مقام های ایرانی به باکو جویا شده است.

پاک آیین در مصاحبه با خبرگزاری ترند گفت: توسعه روابط (تهران و باکو) در جریان زمامداری دولت کنونی ایران (دولت حسن روحانی) تقویت شده است. در همین زمینه سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران (به جمهوری آذربایجان) حائز اهمیت است.

سفیر پیشین تهران در باکو بر احتمال اتخاذ تدابیر مهم مقام های دو کشور برای تقویت روابط مالی بین دو کشور همسایه تاکید نموده است.

او گفت: موضوعاتی از قبیل ساخت خط ریلی رشت- آستارا، تقویت همکاری بین بانک ها، ساختن کارخانه داروسازی و جنگ علیه قاچاق مواد مخدر مسائلی است که مقام های ایرانی و آذربایجانی باید روی آن تمرکز نمایند.

هجدهمین نشست سران عدم تعهد قرار است روزهای آدینه و شنبه (سوم و چهارم آبان) در باکو برگزار گردد و پیش از این نشست، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه عضو جنبش عدم تعهد به باکو سفر نموده است.

ظریف امروز چهارشنبه با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و در مورد آخرین تحولات روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی مصاحبه و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 3516

به "محسن پاک آیین: روابط ایران و آذربایجان گسترش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن پاک آیین: روابط ایران و آذربایجان گسترش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید