مسکن لوکوموتیو اقتصاد است که باید به حرکت در بیاید ، باید سالی باید 1 میلیون واحد مسکونی ساخته گردد

به گزارش دَبی بلاگ، این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان نمود: حمایت تسهیلاتی از بخش مسکن اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد. به عبارتی علاوه بر کاهش قیمت مسکن، زمینه اشتغال حداقل 3 میلیون نفر در کشور فراهم می گردد.

مسکن لوکوموتیو اقتصاد است که باید به حرکت در بیاید ، باید سالی باید 1 میلیون واحد مسکونی ساخته گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

احمد جهاناقتصادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره طرح جهش فراوری مسکن، اظهار کرد: ابتدا باید گفت مسکن لوکوموتیو اقتصاد است یعنی با بیش از 100 صنعت ارتباط مستقیم دارد. از این جهت اکر این قطار حرکت کند اشتغال هم ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: درصورتی که فراوری مسکن افزایش پیدا کند، اقتصاد از رکود حاکم بر آن خارج می گردد و قیمت مسکن هم کاهش می یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح جهش فراوری مسکن در هر سال باید 1 میلیون 60 هزار واحد مسکونی ساخته گردد تا عرضه و تقاضای مسکن به تعادل برسد، اما متاسفانه درحال حاضر سالانه کمتر از 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می گردد که این موضوع کمبود مسکن را به دنبال داشته است.

جهاناقتصادی توضیح داد: باتوجه به اینکه یکی از ابزار های حمایت از فراوری، پرداخت تسهیلات است به این نتیجه رسیدیم که باید سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی افزایش یابد. به همین دلیل بود در بودجه 1400 و طرح جهش فراوری مسکن به دنبال تخصیص تسهیلات نظام بانکی به بخش مسکن بودیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: حمایت تسهیلاتی از بخش مسکن اشتغالزایی زیادی به دنبال دارد. به عبارتی علاوه بر کاهش قیمت مسکن، زمینه اشتغال حداقل 3 میلیون نفر در کشور فراهم می گردد.

جهان اقتصادی در انتها تاکید نمود: باید از ساخت مسکن توسط دولت ها حمایت گردد. یعنی بانک ها باید موظف شوند وام ساخت مسکن را هم در اولویت خود قرار دهند تا یک انقلاب بزرگی در صنعت ساختمانی رخ دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 17322

به "مسکن لوکوموتیو اقتصاد است که باید به حرکت در بیاید ، باید سالی باید 1 میلیون واحد مسکونی ساخته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن لوکوموتیو اقتصاد است که باید به حرکت در بیاید ، باید سالی باید 1 میلیون واحد مسکونی ساخته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید