نقشه راه مالی دولت برای انسجام و یکپارچگی در تصمیم گیری ها

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - معاون وزیر امور مالی و دارایی گفت نقشه راه مالی دولت سیزدهم هماهنگی و انسجام در سیاست های مختلف است.

نقشه راه مالی دولت برای انسجام و یکپارچگی در تصمیم گیری ها

به گزارش صدا و سیما، سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر امور مالی و دارایی با حصور در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه یکی از نقطه ضعف دولت های گذشته، ناهماهنگی و نبود انسجام در تصمیم های مالی بوده است، اضافه کرد: در دولت سیزدهم اقدامات مالی در چارچوبی یکپارچه برای رونق فراوری و کاهش تورم ایجاد می گردد.

سبحانیان اضافه کرد: وضع معیشتی مردم و شرایط مالی و سرمایه گذاری کشور در شروع به کار دولت مناسب نبود و رشد سرمایه گذاری منفی بود و باور کنترل تورم موجب رکود می گردد هم غلط است. تجارب مختلفی در بعضی کشورها وجود داشته که همزمان با کاهش تورم، رونق فراوری به وجود آمده است.

معاون وزیر امور مالی و دارایی گفت: برای اجرای هر نقشه راه مالی و کنترل تورم و بهبود شرایط اقصادی احتیاج به همکاری بخش های مختلف است.

وحید شقاقی کارشناس مالی هم داشتن برنامه و نقشه راه از محاسن دولت سیزدهم برشمرد و گفت: داشتن برنامه پاسخگویی را هم در پی خواهد داشت. هر نقشه راهی احتیاج به تقدم و تاخری دارد چرا هنوز بعضی از نواقص نقشه راه دولت که قرار است اجرا گردد رفع نشده است.

وی تراز مالی کشور را مهمترین اقدامات لازم دولت برای کاهش تورم برشمرد و اضافه کرد: برای کنترل تورم، دولت باید سه ناترازی را حل نماید. کنترل تورم احتیاج به 12 جراحی در اقتصاد کشور دارد.

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: فروش اموال مازاد دولت، در حرف ساده، ولی در عمل پیچیده است. یکی از طرح های دولت در نقشه راه، جلوگیری از ایجاد تورم، فروش اموال مازاد برای جبران کسری بودجه است که با توجه به تجربه های گذشته با مقاومت دستگاه ها روبرو خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدام احتیاج به یک مصوبه فرا قوه ای دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21827

به "نقشه راه مالی دولت برای انسجام و یکپارچگی در تصمیم گیری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه مالی دولت برای انسجام و یکپارچگی در تصمیم گیری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید