پیاز برای زیبایی پوست شما!

به گزارش دَبی بلاگ، پیاز ممکن است اشک شما را در بیاورد و یا سبب گردد دهان شما بوی بد بدهد؛ اما می تواند زیبایی را برای پوست شما به ارمغان آورد!پیاز حاوی ویتامین Cو آنتی اکسیدانی به نام quercetin است که می تواند پوست را در مقابل تمام رادیکال های آزاد که سبب ایجاد چین و چروک می شوند، حفظ کند.

پیاز برای زیبایی پوست شما!

پیاز برای زیبایی پوست شما!

پیاز ممکن است اشک شما را در بیاورد و یا سبب گردد دهان شما بوی بد بدهد؛ اما می تواند زیبایی را برای پوست شما به ارمغان آورد!پیاز حاوی ویتامین Cو آنتی اکسیدانی به نام quercetin است که می تواند پوست را در مقابل تمام رادیکال های آزاد که سبب ایجاد چین و چروک می شوند، حفظ کند.

پیاز و سلامت پوست

تقریبا می توان گفت پیاز یکی از مواد غذایی است که در تمام غذاها وجود دارد. این ماده نه تنها طعم و مزه غذاها را بهتر و مطلوب تر می نماید، تأثیرات زیادی هم بر سلامت پوست دارد. پیاز هم مانند سیر بر فعالیت دو نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک پذیری پوست می شوند، تأثیر گذاشته و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می تواند پوستی زیبا و بدون چین و چروک به ما هدیه دهد. پیاز علاوه بر دارا بودن ویتامین C و آنتی اکسیدان، حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضد التهابی دارند و موجب تقویت کلاژن سازی در پوست شده و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می نمایند.

پیاز و مبارزه با آکنه

یکی دیگر از ترکیبات پیاز کرومیم(chromium)است. 160گرم پیاز می تواند کرومیم مورد احتیاج روزانه بدن را تأمین و ضمناً با جوش های پوستی یا آکنه(acne)مبارزه کند. یکی از عوامل مهم در بروز آکنه وجود باکتری است که کرومیم می تواند مقدار آلودگی های باکتریایی را کم نموده و به کمتر شدن آکنه یاری کند. بنابراین، با وارد کردن این ماده غذایی در رژیم غذایی، روزانه خود می توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. پیاز دارای انواع مختلف بوده و به رنگ های قهوه ای، سفید، قرمز و زرد وجود دارد که هر یک از آنها مصارف خاصی در آشپزی دارند، اما تمام آنها دارای ترکیبات غذایی مفیدی هستند که در سلامت بدن و پوست موثرند. از پیاز می توان به طرق مختلف در غذاها استفاده کرد؛ از جمله در سوپ ها، سالادها و آبگوشت ها.

پیاز، مفید برای سرماخوردگی!

ترکیباتی مانند ویتامین C,quercetin و سایر فلاوونوئید موجود در پیاز که با رادیکال های آزاد مبارزه نموده و از چین و چروک پوست جلوگیری می نمایند، همچین می توانند با از بین بردن باکتری های مضر، به بهبود سرماخوردگی و آنفلونزا که در فصول سرد سال رایج می باشند، یاری نمایند. پس از این ماده در سوپ ها و آبگوشت ها بهره ببرید.

منبع: نشریه ی دنیای سلامت، شماره ی 53.

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20493

به "پیاز برای زیبایی پوست شما!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاز برای زیبایی پوست شما!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید