کوهکن: علل برکناری رحمانی در نامه وی نهفته است ، دولت می خواهد وزیر به هر قیمتی رای مثبت بگیرد

به گزارش دَبی بلاگ، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: دولت از وزیر صمت انتظار داشت با تمام قوا وارد این مسئله بشود و به هر نحوی که شده رای مثبت مجلس را برای وزارت بازرگانی بگیرد، ولی این اتفاق از سوی آقای رحمانی نیفتاد.

کوهکن: علل برکناری رحمانی در نامه وی نهفته است ، دولت می خواهد وزیر به هر قیمتی رای مثبت بگیرد

محسن کوهکن نماینده لنجان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، گفت: دولت می دانست که اگر وزارت بازرگانی در مجلس دهم تصویب نشود در مجلس بعدی صد درصد تصویب نخواهد شد.

وی ادامه داد: در این صورت با فشار دولت دوباره در اواخر مجلس بحث تشکیل وزارت بازرگانی مطرح شد اما باز با رای قاطعی از سوی نمایندگان مجلس این طرح رد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صمت درباره تشکیل شدن یا نشدن وزارت بازرگانی نظری نداشت یعنی نه موافق بود و نه مخالف ولی می توان گفت که علل برکناری آقای رحمانی رد دوباره طرح وزارت بازرگانی در مجلس بوده است.

کوهکن بیان داشت: دولت از وزیر صمت انتظار داشت با تمام قوا وارد این مسئله بشود و به هر نحوی که شده رای مثبت مجلس را برای وزارت بازرگانی بگیرد ولی این اتفاق از سوی آقای رحمانی نیفتاد.

وی با اشاره به اصرار دولت در تشکیل وزارت بازرگانی، شرح داد: دولت معتقد است در شرایطی تحریمی که کشور در آن قرار گرفته است برای وارد کردن کالا های اساسی و توزیع مناسب آن نیاز به یک سازوکار مستقل است از این جهت مصر بود تا این وزارتخانه تاسیس بشود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: مخالفین تشکیل وزارت بازرگانی معتقد هستند که با تشکیل شدن چنین وزارتخانه ای تولید در کشور به مشکل برخواهد خورد و این وزارتخانه دروازه ورود کالا به کشور می شود و تولید ضربات جبران ناپذیری خواهد خورد.

کوهکن در انتها بیان داشت: در عزل وزیر صمت پشت پرده هایی موجود است که بسیاری از آن بی خبرند و برای یافتن پشت پرده ها باید به نامه وزیر رجوع کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8841

به "کوهکن: علل برکناری رحمانی در نامه وی نهفته است ، دولت می خواهد وزیر به هر قیمتی رای مثبت بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهکن: علل برکناری رحمانی در نامه وی نهفته است ، دولت می خواهد وزیر به هر قیمتی رای مثبت بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید