خبرنگاران 34 فرصت سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان خراسان رضوی شناسایی شد

به گزارش دَبی بلاگ، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: 34 فرصت سرمایه گذاری با مبلغ 31 هزار و 230 میلیارد ریال در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فناور این استان شناسایی شده است.

خبرنگاران 34 فرصت سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان خراسان رضوی شناسایی شد

علی رسولیان سه شنبه شب در نشست کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری خراسان رضوی که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مشهد برگزار گردید اضافه نمود: این فرصت ها مورد مطالعه قرار گرفته و در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان در ماه جاری رونمایی می گردد.

وی ادامه داد: 268 شرکت دانش بنیان در استان و 340 شرکت دانش بنیان و استارتاپ در پارک علم و فناوری خراسان با اشتغالزایی برای چهار هزار و 384 نفر وجود دارد.

اجرای 100 درصدی 105 پروژه سرمایه گذاری در طرح مثلث توسعه مالی

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح مثلث توسعه مالی، فرهنگی استان گفت: مبنای این طرح مردمی کردن اقتصاد و همراهی و هم افزایی ارکان حاکمیت در استان است.

وی اضافه نمود: این طرح وارد مرحله جدیدی شده و به عنوان یک نرم افزار مدیریتی توانسته تعامل حداکثری بین بخش های مختلف حاکمیتی در استان از جمله ائمه آدینه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، روسای دادگستری، فعالان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی ایجاد کند.

وی ادامه داد: تا به امروز 186 شرکت بخش خصوصی، موسسه و نهاد غیردولتی به عنوان معین مالی در طرح مثلث توسعه مالی، فرهنگی، موضوع توسعه روستاهای خراسان رضوی را برعهده گرفته اند.

رسولیان گفت: در طرح مثلث توسعه مالی، فرهنگی تفاهمنامه های سرمایه گذاری نیز تعریف شده که اطلاعات مربوط به آنها در سامانه بی.تی.ام.اس به ثبت رسیده و قابلیت رصد و کنترل توسط همگان را دارد.

وی اضافه نمود: تا به امروز یکهزار و 100 پروژه با سرمایه گذاری 112 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 152 هزار و 187 نفر در سامانه یاد شده به ثبت رسیده که پیشرفت اجرایی این پروژه ها 48 درصد است و 105 پروژه از آنها آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: از کل پروژه های سرمایه گذاری که در این سامانه به ثبت رسیده، 45 پروژه مربوط به حوزه دانش بنیان با ظرفیت اشتغالزایی 2 هزار و 721 نفر است.

کمترین نرخ بیکاری در کشور

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران در انتهای پاییز سال جاری نرخ مشارکت مالی این استان 52.4 درصد و نرخ بیکاری استان 6.3 درصد اعلام شد که خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری و بیشترین نرخ مشارکت مالی را در بین سایر استانها کسب کرد.

وی اضافه نمود: نرخ بیکاری شهری خراسان رضوی در انتهای پاییز سال جاری 8.2 درصد و نرخ بیکاری روستایی استان 1.3 درصد اعلام شد.

وی نرخ بیکاری جوانان خراسان رضوی در انتهای پاییز سال جاری را 10 درصد ذکر و بیان نمود: از این نظر این استان کمترین نرخ بیکاری جوانان را در کشور داشته است.

رسولیان گفت: نرخ اشتغال استان در بخش صنعت 38.6 درصد، در بخش خدمات 42.7 درصد، در بخش کشاورزی 18.7 درصد، در بخش عمومی 9.7 درصد و در بخش خصوصی 90.3 درصد است.

تراز بازرگانی مثبت خراسان رضوی

وی اضافه نمود: تراز بازرگانی خارجی گمرکات استان در 10 ماه سال جاری مثبت و معادل یکهزار و 177 دلار است.

وی ادامه داد: میزان صادرات کالا از گمرکات استان در این مدت 2 میلیون و 866 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 492 میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 20 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: میزان واردات خراسان رضوی در 10 ماه سال جاری 238 هزار تن به ارزش 315 میلیون دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 12 درصد و از نظر ارزش 13 درصد افزایش داشته است.

معین 36 اولویت سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه نمود: اولویت های سرمایه گذاری حوزه صنعت و معدن استان شامل 36 اولویت در 6 گروه صنایع دستی، صنایع الکترونیک، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی و صنایع نساجی است.

وی ادامه داد: برای سرمایه گذاری در این اولویت ها مجوز بدون نام صادر و برای اجرا در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

وی گفت: سهم 25.6 درصدی صنعت و معدن از مصرف گاز استان در 10 ماه سال جاری و رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و سهم 32.7 درصدی این بخش از مصرف برق استان و رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر رشد فراوری است.

رسولیان اضافه نمود: در کلینیک صنعت خراسان رضوی با بهره گیری از 70 مشاور 900 واحد فراوریی دارای مشکل و تعطیل شده آنالیز شد که 90 پروژه عارضه یابی عمیق و بهبود برای آنها اجرا و منجر به راه اندازی مجدد 100 واحد فراوریی و تثبیت 150 واحد دیگر شد.

وی ادامه داد: نمایشگاه فراوری داخل استان با حضور 37 شرکت و 14 پروژه فن بازار دفاعی در مشهد برگزار گردید که منجر به انعقاد 20 تفاهم نامه و حمایت از 265 واحد صنعتی در 22 نمایشگاه داخلی و 10 نمایشگاه خارجی گشت.

وی گفت: 30 طرح مصوب سرمایه گذاری خارجی در استان مربوط به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، گرجستان، هندوستان، آلمان و امارات متحده عربی وجود دارد که میانگین پیشرفت اجرایی این طرح ها 58 درصد است.

وی اعتماد به شرکت های دانش بنیان استان برای واگذاری پروژه های کلان ملی، حمایت از نمایشگاه ساخت داخل استان، یاری به افزایش سرمایه صندوق به میزان 30 میلیارد ریال و حمایت از مرکز رشد تربت حیدریه به میزان 20 میلیارد ریال را از جمله درخواست های استان از معاون رییس جمهوری برشمرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5742

به "خبرنگاران 34 فرصت سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان خراسان رضوی شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 34 فرصت سرمایه گذاری در اقتصاد دانش بنیان خراسان رضوی شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید